دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

علی ژکان با «عاشقانه یک دلقک» به سالن قشقایی می‌آید

کارگردان تئاتر «عاشقانه یک دلقک» از اجرای این اثر در سالن قشقایی خبر داد.
کد خبر : 400556
8060654_907.jpg

علی ژکان در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از روی صحنه رفتن نمایش «عاشقانه یک دلقک» در بهمن و اسفندماه امسال خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های بسیار توانستم سالن قشقایی را برای اجرای این نمایش بگیرم. نمی‌دانم در بحث اختصاص سالن برای گروه‌های تئاتری چه ضوابط نانوشته‌ای حاکم است که سالن‌های اصلی هیچ‌گاه نصیب من و امثال من نمی‌شود؛ کسانی که 50 سال است در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت داریم. درنهایت در بهمن و اسفند که به‌نوعی فصل مرده اجرای تئاتر است نصیب من شد. به‌هرحال به مصداق «کاچی به از هیچی» قرارداد سالن را بستیم.


وی اظهار کرد: نمایشنامه «عاشقانه یک دلقک» توسط مهدی معبودی نوشته‌ شده و امیر یاراحمدی دراماتوژ (نمایش‌پرداز) آن است. برای انتخاب بازیگر هم صحبت‌هایی انجام شده است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و به‌محض این‌ که انتخاب بازیگران نهایی شود، کار طراحی و پیش‌تولید را آغاز می‌کنیم.


این نویسنده و کارگردان افزود: برای اکران فیلم سینمایی «اولین امضا برای رعنا» هم با بنیاد سینمایی فارابی در حال مذاکره هستم تا به‌عنوان سرگروه سینمایی فرهنگ اکران شود. این فیلم از سه سال پیش در صف اکران قرار دارد، در حالی که اکنون در سینمای ما کارگردان‌هایی هستند که در سال یک یا دو فیلم را با بهترین شرایط اکران می‌کنند. شاید آن‌ها نظرکرده هستند و ما هم به خاطر مستقل و میانه‌رو بودن باید جریمه بشویم.


به گزارش آنا، «اولین امضا برای رعنا» ششمین اثر علی ژکان در مقام کارگردان است. این کارگردان و فیلمنامه‌نویس 69 ساله، پیش‌ از این فیلم‌هایی «همچون مادیان»، «سایه به سایه»، «عیسی نمی‌آید» و «چهره چهره» را کارگردانی کرده است. در این فیلم بازیگرانی چون علیرضا جلالی‌تبار، محمدرضا هدایتی، شهین تسلیمی، شهرزاد کمال‌زاده و فلور نظری ایفای نقش کرده‌اند و درباره نویسنده‌ای به نام جهانگیر گلستانه است که در زندگی شخصی و کاری خود با چالش‌هایی مواجه می‌شود.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته