دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 16:29
نماینده رئیس دانشگاه آزاد در هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی بوشهر:

تشکل‌های دانشجویی فرصتی مغتنم برای فعالیت‌های تشکیلاتی و دسته‌جمعی است

نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان در استان بوشهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محیطی مناسب برای رسیدن به بلوغ سیاسی و اجتماعی است، گفت: تشکل‌های دانشجویی فرصتی مغتنم برای فعالیت‌های تشکیلاتی و دسته‌جمعی است.
کد خبر : 40052

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ، سید مرتضی محمودی امروز در نشست صمیمی با اعضای شورای مرکزی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه تقارن سال تحصیلی و بهار علم و دانش با استشمام عطر دل انگیز یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس، سالی پرنشاط و پویا را برای طالبان علم و آموزندگان دانش نوید می‌دهد، اظهار کرد: جوانان قشر اصلی جامعه محسوب می‌شوند و با ورود به دانشگاه پا به عرصه دانش‌اندوزی و معرفت‌افزایی می‌گذارند و فصل جدیدی در زندگی آنان گشوده می‌شود.


نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان در استان بوشهر، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زمینه رشد و تعالی جوانان را در سراسر میهن اسلامی فراهم کرده و به جرأت می‌توان گفت این دانشگاه بستری مناسب برای پرورش فکری و سیاسی دانشجویان فراهم آورده تا به بلوغ سیاسی و اجتماعی برسند.


وی با بیان اینکه بحمدالله با مدیریت دکتر میرزاده و نگاه ویژه وی به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی، همچنین حمایت‌های همه‌جانبه دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی و اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهد فعالیت‌های چشمگیر تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه هستیم، ادامه داد: فضایی ایجاد شده که دانشجویان بدون استرس و با آرامش خاطر می‌توانند پیشنهادات ارزنده و انتقادات سازنده خود را مطرح و اظهارنظر کنند.


محمودی، انتقاد مسائل ساری و جاری جامعه را یکی از رسالت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی دانست و اظهار کرد: البته انتقاد باید بر پایه آگاهی ،علم و همراه با ارائه راهکار مناسب باشد و نه اینکه جنبه تخریب داشته باشد، فعالان دانشجویی باید مستقل، در چارچوب قانون اساسی و بر پایه آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کنند.








محمودی: یکی از راه‌های پی بردن به نظر و رسیدن به اجماع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ در دانشگاه با حضور بزرگان و کارشناسان مسائل مختلف است که می‌توان با رعایت قوانین و مقررات بر اساس نیازهای روز جامعه به این امر مبادرت کرد

نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان در استان بوشهر خاطرنشان کرد: دانشجویان در طول دوران دانشجویی با در اولویت قرار دادن پرداختن به مسائل آموزشی، علمی و پژوهشی باید با مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ... برداخته و با این مسائل آشنایی پیدا کنند.


وی ادامه داد: دانشجویان روش تفسیری را کنار گذاشته و با شجاعت و اعتماد به نفس در مورد مسائل مهم کشور و نظام اسلامی اظهار نظر کنند.


وی با تأکید بر اینکه باید در دانشگاه زمینه اظهارنظر دانشجویان را فراهم کنیم چرا که دانشگاه جریان‌ساز است و دانشجویان یکی از ارکان اصلی دانشگاه هستند، بیان کرد: بدون شک جوانان امروز که به عنوان دانشجو در دانشگاه‌ها حضور دارند، مدیران فردای این کهن مرز و بوم خواهند بود و اداره مملکت به دست آنان می‌رسد.


محمودی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های پی بردن به نظر و رسیدن به اجماع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ در دانشگاه با حضور بزرگان و کارشناسان مسائل مختلف است که می‌توان با رعایت قوانین و مقررات بر اساس نیازهای روز جامعه به این امر مبادرت کرد.


وی با بیان اینکه سلایق شخصی در یک دایره محدود، دانشجو را واخورده و بی‌تفاوت می‌کند، گفت: اعمال قدرت در تصمیم‌گیری‌ها باعث خودسانسوری دانشجویان و درنتیجه عدم ارائه راهکارهای مناسب برای مشکلات و به وجود آمدن واهمه برای دانشجویان در مطرح کردن سوالات و در نهایت سرخوردگی وی در اجتماع می‌شود.


نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان در استان بوشهر، اظهار کرد: تشکل‌های اسلامی دانشجویان مورد تأئید نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید با بیان روشن افکار و اهداف خود جوانان را برای حضور در مسائل سیاسی و عضویت در تشکیلات گروهی دانشجویی ترغیب کنند.


محمودی عدالت خواهی، استقلال، انتقاد سازنده، قانون مداری، مشورت پذیری، خردگرایی، تحقیق و پژوهش و انجام کارهای علمی و تحقیقاتی را از ویژگی های یک تشکل دانشجوی برشمرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته