دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1398 - 12:05
استاندار اردبیل:

فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد تسریع می‌شود

استاندار اردبیل گفت: اهتمام برای فعال‌کردن واحدهای تولیدی راکد در سال‌جاری بیشتر شده و تلاش می‌کنیم میزان واحدهای راکد را از 34 درصد به زیر 20 درصد برسانیم.
کد خبر : 400498

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه بررسی روند فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال که با حضور کارکنان حوزه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد بر تسریع در شناسایی دلایل رکود و راهکارهای فعال‌سازی این واحدها تأکید کرد.


وی با بیان اینکه اهتمام برای فعال‌کردن واحدهای تولیدی راکد در سال‌جاری بیشتر شده و تلاش می‌کنیم میزان واحدهای راکد را از 34 درصد به زیر 20 درصد برسانیم، عنوان کرد: برخی واحدهای صنعتی استان اردبیل دارای مشکلات مالیاتی، اخذ مجوز،  دارایی و تأمین سرمایه در گردش هستند که می‌توانیم با رفع این موانع به فعال‌شدن آنها کمک کنیم.


استاندار اردبیل پیگیری واحدهای راکد در تملک بانک‌ها را نیز یادآور شد و افزود: فعال‌سازی این واحدها نیز باید از سوی بانک‌ها از طریق واگذاری و یا فروش پیگیری شود.


بهنام‌جو با اشاره به فعال‌شدن واحدهای راکد و نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی یک و دو گفت: فعال‌کردن واحدهای راکد کمک به چرخه اقتصادی و اشتغال جامعه بوده و وظیفه همه مسئولان در حوزه‌های مختلف تلاش برای رفع موانع تولیدکنندگان است.


وی کاهش بروکراسی در دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از سرمایه‌گذاران را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید در جذب سرمایه‌گذار و تسریع در روند اداری اخذ مجوز و فعال‌کردن واحدها تلاش کنند.


استاندار اردبیل خواستار استخراج فهرست واحدهای راکد و نیمه‌فعال نیازمند سرمایه در گردش برای بازگشت به چرخه تولید شد.


در این جلسه وضعیت واحدهای راکد و نیمه‌فعال در شهرک‌های صنعتی اردبیل مطرح و نیازمندی واحدها برای بازگشت به چرخه تولید مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته