دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1398 - 16:53
وزیر کشور:

اعتقادی به استفاده از نیروهای خارج از وزارت کشور در پست‌های مدیریتی ندارم

وزیر کشور گفت: اعتقادی به استفاده از نیروهای خارج از وزارت کشور در پست‌های مدیریتی ندارم.
کد خبر : 400419
636148043425848379.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به محمود شکری مبنی بر اینکه چرا در انتصابات مسئولان و مدیران زیرمجموعه وزارتخانه رعایت قانون و مصوبات شورای عالی اداری در خصوص دستورالعمل اجرایی شرایط عمومی و اختصاصی نحوه انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران را نمی‌کنید، اظهار کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم همواره این موضوع را پیگیری می‌کردم که عزل و نصب‌ها با شاخص‌های قانونی انجام شود.


وی افزود: دستورالعملی را در شورای عالی اداری تصویب کردیم و عزل و نصب‌ها را طبق آن انجام دادیم. باید در کشور برای انتصابات مدیران شاخص‌های مشخص داشته باشیم که در عزل و نصب‌ها طبق آن عمل کنیم. اکنون شرایط در کشور به‌گونه‌ای است که مداخلات فراوانی صورت می‌گیرد.


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه آنچه به‌عنوان وزیر نصب‌العین در عزل و نصب‌ها قرار می‌دهم در سه بخش است، گفت: سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مورد تأکید وزارت کشور است. همچنین شاخص قانون مدیریت خدمات کشور، قانون شهرداری در مورد شهرداران و مصوبه شورای عالی اداری نصب‌العین وزارت کشور است.


وی با بیان اینکه کمیته‌ای در خصوص فرمانداران داریم اظهار کرد: این کمیته متشکل از چهار نفر است که قوانین بالادستی را تطبیق می‌دهند همچنین با مدیران مصاحبه‌های علمی انجام می‌دهند.


وزیر کشور با اشاره به اینکه ترکیب مدیریتی وزارت کشور پیش از وزارت من غیرقابل قبول بود، گفت: از آنجا که مقتضیات سیاسی، اجتماعی و امنیتی کشور از ابتدای انقلاب این‌چنین اقتضا می‌کرد که نوسانات زیادی در مدیریت‌ها ایجاد شود، نیروهایی از دیگر نهادها با عنوان مأمور در وزارت کشور فعالیت می‌کردند و فرمانداران و استانداران با شاخص‌های انقلابی هم‌خوانی نداشتند.


رحمانی‌فضلی تصریح کرد: در دو دوره وزارتم تلاش کردم نیروها و مدیران را از میان نیروهای داخلی وزارت کشور انتخاب کنم چراکه با مسائل وزارتخانه آشنا هستند و تعهد دارند.


وی گفت: از زمان اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، 16 استاندار تغییر کردند که در 13 مورد معاونان استاندار جایگزین استاندار پیشین شدند. در کادرسازی هم قوانین را رعایت کردیم و خواهشم از نمایندگان مجلس هم این است تا برای رده‌های مدیرت در کشور شاخص انتخاب مدیران را مشخص کنند.


وزیر کشور با بیان اینکه به استفاده از نیروهای خارج از وزارتخانه در پست‌های مدیریتی اعتقادی ندارم، گفت: برخی می‌گویند 1949 نیروی قراردادی در وزارت کشور وجود دارد. اما به‌طور کلی 1200 نیرو در وزارت کشور داریم و رقم 1900 نفری درست نیست.


وی با بیان اینکه وزارت کشور در خصوص شهرداران اختیاری ندارد و هرچند وزیر کشور حکم شهرداران را امضا می‌کند اما اجازه عزل یا استیضاح آنان را ندارم.


محمود شکری نماینده سؤال‌کننده در نهایت از پاسخ‌های وزیر کشور قانع شد.


انتهای پیام/4034/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته