دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 15:40
احمدی به آنا خبرداد

گزارش نهایی کمیسیون برجام یکشنبه آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود

رئیس کمیته حقوقی کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: کمیسیون ویژه تنها می‌تواند درباره موارد ارجاع‌شده به صحن علنی مجلس گزارش دهد اما برای بررسی برجام ممکن است نمایندگان در قالب یک طرح بخشی از بایدها و نبایدها را مطرح کنند و این طرح به رای گذاشته شود.
کد خبر : 40032

حجت الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره گزارش کمیسیون ویژه برجام اظهار کرد: در خصوص تهیه گزارش کمیته‌های تخصصی کمیسیون ویژه برجام اقدامات اولیه را انجام دادند.خلاصه بحث‌های مطرح‌شده در کمیته‌ها آماده شده است که ظرف دو روز آینده گزارش کمیته‌ها نهایی خواهد شد.


وی با بیان اینکه جلسه فردای کمیسیون برجام با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود، گفت: این آخرین جلسه کمیسیون با حضور مسئولان خواهد بود و پس از تکمیل گزارش کمیته‌ها تا آخر هفته، شنبه هفته آینده گزارش نهایی در خصوص برجام در کمیسیون ویژه بررسی و احتمالا یکشنبه آینده تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.


رئیس کمیته حقوقی کمیسیون ویژه بررسی برجام همچنین درباره نحوه رسیدگی به برنامه جامع اقدام مشترک در صحن علنی مجلس تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون ویژه می‌تواند گزارش بدهد اما ممکن است نمایندگان بخشی از بایدها و نبایدهایی که تعیین‌کننده منافع ملی است و در برجام احتمال بیم آن وجود دارد در آینده برای کشور آسیب‌هایی ایجاد کند در قالب یک طرح مطرح کنند.


وی خاطرنشان کرد: روال به این گونه خواهد بود که گزارش کمیسیون ویژه برجام به مجلس ارائه می‌شود و راهکار تصمیم‌گیری درباره برجام طرح نمایندگان خواهد بود.


وی در پاسخ به این سوال که در این صورت درباره طرح نمایندگان در صحن علنی مجلس رای‌گیری خواهد شد نه متن برجام؟ گفت: بله این طرح متن برجام نیست، یک مجموعه از مباحثی است که در ملاحظه با برجام و منافع ملی کشور تهیه می‌شود. البته فعلا بنا بر این است اما ممکن است دیدگاه‌های دیگری هم درباره طرح یادشده مطرح شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: احمدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته