دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهبود سطح رفاه عمومی نتیجه اقتصاد مقاومتی است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: سیاست‌­های کلی اقتصاد مقاومتی از نوعی کلیت و جامعیت برخوردارند، لذا موفقیت در اجرای آنها منوط به همکاری و هماهنگی میان همة دستگاه‌­ها و سازمان‌ها و مجموعه نهادهای ملی است.
کد خبر : 4003

به گزارش گروه اقتصادی آنا، ابراهیم حسن بیگی در کنگره اقتصاد مقاومتی با بیان این که سیاست­های کلی اقتصاد مقاومتی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی به عنوان الگویی پویا، مقاوم و عدالت‌­محور است، افزود: اقتصاد مقاومتی به مفهوم شکوفایی اقتصاد و رفع مشکلات موجود در زیربخش‌­های اقتصادی، بهبود سطح رفاه عمومی و خنثی کردن طراحی­‌های دشمنان است.


او با بیان این که در چارچوب سیاست­های کلی اقتصاد مقاومتی، کاهش و قطع وابستگی به نفت، دانش­‌بنیان کردن فعالی‌ت­ها و مردمی­‌سازی اقتصاد بایستی مورد توجه قرار بگیرد، اظهارکرد: در این سیاست­‌ها بایستی به ارتقای ‌سطح توانمندی‌­های داخلی، درون‌­زائی و برون‌­نگری، خودکفائی و ایجاد امنیت در اقلام راهبردی و کالاهای اساسی و توجه ویژه به نیروهای انسانی متخصص، تولید علم و تبدیل آن به ثروت، کارآفرینی دانشگاه و نهادسازی دولت اهتمام لازم مبذول شود.


وی یادآور شد: کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با هدف عمل به رهنمودها، تدابیر و فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب ­اسلامی در تبیین و گفتمان‌­سازی نسبت به سیاست­‌های ­کلی اقتصاد مقاومتی در ابعاد راهبردی و نظری و پشتیبانی علمی از دست­‌اندرکاران، مجریان و دستگاه‌­های مخاطب سیاست‌­های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار شد.


رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: در مجموع 597 چکیده مقالات برای این کنگره دریافت شده که تعداد مقالات پذیرش شده نهایی 359 مورد، مقالات برگزیده برای ارائه در نشست‌های تخصصی 100 مورد و مقالات برگزیده برای ارائه به صورت پوستر 46 عدد است.


وی ادامه داد: علاوه بر آن در دانشگاه عالی دفاع ملّی، سه مطالعه گروهی با حضور و تلاش 24 نفر از دانشجویان مقطع دکتری و با راهنمایی و هدایت 23 نفر از اساتید در مدت حدود 2 سال به انجام رسیده‌است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته