دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 14:20
انبارلویی در گفتگو با آنا:

طرفداران مذاکره با آمریکا ستون پنجم دشمن هستند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: عده‌ای از افراد طرفدار مذاکره با آمریکا هستند که به نوعی ستون پنجم دشمن در داخل کشور محسوب می‌شوند و مردم آن‌ها را به‌خوبی می‌شناسند.
کد خبر : 400067

محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تأثیر مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اینکه نه جنگی می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم بر خنثی‌سازی توطئه دشمنان انقلاب اسلامی اظهار کرد: مواضع هوشمندانه رهبر انقلاب در برابر شرارت آمریکا و غرب مورد تحسین استراتژیست‌های سیاسی و نظامی جهان قرار گرفته است.


تحریم اقتصادی نهایت قدرت آمریکاست


وی ادامه داد: ترامپ تمام قدرتش را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران به خزانه‌داری برده و تحریم اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است و هرگز با تجربه شکست‌هایی که در عراق و افغانستان دارد، به گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی فکر نمی‌کند.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه آمریکا در سه جبهه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به مقابله با جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد، خاطرنشان کرد: آمریکا در این سه حوزه به مقابله جدی با ما می‌پردازد، اما هرگز وارد فاز نظامی نمی‌شود و از طرف دیگر هم کشورمان قصد جنگ ندارد، اما همیشه دفاع را در دستور کار قرار داده است.


آمریکا مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است


انبارلویی گفت: آمریکا به این خاطر فشارهای سیاسی و اقتصادی را بر جمهوری اسلامی ایران تشدید می‌کند تا مؤلفه‌های قدرت ملی ما را تضعیف و نیز نظام اسلامی ایران را خلع سلاح سازد که البته در حوزه هسته‌ای تا حدودی به وسیله برجام توانست کارهایی را انجام دهد و تلاش می‌کند این خلع سلاح را در حوزه‌های نظامی، موشکی، فرهنگی و اخیراً قدرت سایبری انجام دهد.


وی با اشاره به اینکه پیش از این در حوزه مذاکره با آمریکا تا سرحد امضای یک قراردادی به‌نام برجام رفتیم، گفت: در برجام ما به یک توافقی رسیدیم و طبق آن تمام تعهداتمان را انجام دادیم، اما طرف مقابل نه‌تنها تعهدات خودش را انجام نداد، بلکه به تحریم‌ها هم اضافه کرد؛ لذا آمریکا هرگونه باب مذاکره را بسته است و اگر می‌خواهد مذاکره‌ای در این بین صورت گیرد باید به تمام تعهداتش عمل کند.


ستون پنجم دشمن را در داخل بشناسید


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه به تعبیر رئیس‌جمهور هر فردی چه در داخل و چه در خارج از کشور از مذاکره سخن بگوید، دیوانه است، افزود: وقتی نه جنگ و نه مذاکره اتفاق می‌افتد، تنها راه برای مقابله با توطئه‌های آمریکا، مقاومت است تا از شرف، اعتبار و توانایی‌های ملی خود دفاع کنیم.


وی بیان کرد: در این مرحله حساس، آمریکا زیر ضربات سنگین مقاومت در منطقه قرار گرفته و در مرزهای کشورمان مقابل جمهوری اسلامی ایران زانو زده است که اخیراً هم اعلام کرده که حاضر است بدون پیش‌شرط با ایران مذاکره کند، اما نیازی به مذاکره نداریم و اگر آن‌ها می‌خواهند مذاکره کنند باید تعهداتشان را عملی سازند.


انبارلویی با اشاره به اینکه در این بین برخی افراد از روی آگاهی و یا جهل به جاده‌صاف‌کن آمریکا تبدیل می‌شوند و از مذاکره با این کشور سخن به میان می‌آورند، خاطرنشان کرد: این دسته از افراد به اندازه خود پمپئو، ترامپ و بولتون دیوانه و احمق هستند و تلاش‌هایی که در این خصوص انجام می‌شود به‌ نوعی ستون پنجم دشمن تعبیر شده و ملت ایران اسلامی این افراد را به خوبی می‌شناسند.


ملت ایران به قاعده مقاومت ایمان دارد


این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ملت ایران به قاعده مقاومت ایمان دارند، گفت: مردم کشورمان همین قاعده را مبنای حرکت و مسیر آینده خود قرار داده‌اند.


وی با اشاره به این مطلب که اصلاح‌طلبان حقیقی هرگز از مذاکره با آمریکا سخن نمی‌گویند، عنوان کرد: اصلاح‌طلبان خائنی هستند که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، اما امروز کشورمان به مرحله‌ای رسیده که صدای واحد علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی به خارج منعکس می‌شود؛ لذا وقتی نخست‌وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان به کشورمان سفر کردند این صدای واحد را به‌خوبی شنیدند.


تقویت نگاه به شرق؛ اساس سیاست خارجی در 40 سال دوم انقلاب


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به شیوه تنظیم رابط خارجی کشورمان در چهل‌ساله دوم انقلاب اسلامی گفت: بر اساس عقلانیتی که از 40 سال اول انقلاب اسلامی به دست آورده‌ایم در 40 سال دوم به سمت سیاست خارجی عزت‌مندانه مبتنی بر حکمت، مصلحت و عقلانیت سیاسی حرکت می‌کنیم و با توجه به شرارت آمریکا در حوزه سیاسی و اقتصادی از غرب فاصله می‌گیریم و نگاه به شرق به خصوص روسیه و چین جایگاه ویژه‌تری در راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پیدا می‌کند؛ لذا رویکردمان در حوزه سیاست خارجی در 40 سال دوم یک رویکرد مستقل، آزاد و مبتنی بر قدرت ملی است که با سرعت و شتاب بسیار زیاد به این سمت حرکت می‌کنیم.


انتهای پیام/4079/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته