دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 14:35

افشای نقش سفارت آمریکا در خنثی کردن سوء قصد به جان «العبادی»

یک مقام ارشد عراقی امروز سه‌شنبه فاش کرد که سفارت آمریکا در بغداد با ارائه اطلاعاتی محرمانه به مسئولان امنیتی عراق تاکنون سه بار طرح توطئه برای ترور نخست‌وزیر این کشور را خنثی کرده است.
کد خبر : 40003

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «الشرق‌الاوسط»، یک مقام ارشد عراقی گفت: نخستین سوء قصد به‌وسیله سازمان‌های وابسته به خود «حیدر العبادی» انجام شد، ولی دومین سوء قصد به‌وسیله تعدادی از افسران عراق در منطقه «الخضراء» در بغداد رخ داد که چند نفر از افسران دستگیر شدند.


براساس این گزارش، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق روز گذشته (دوشنبه) گفت: به تازگی مطلع شدم که به‌خاطر اصلاحاتی که در داخل حکومت انجام می‌دهم برخی از سیاستمداران نزدیک تصمیم دارند علیه من کودتا کنند.


وی تاکید کرد: هیچ جایگزینی به غیر از اصلاحات برای خروج از وضعیت کنونی وجود ندارد. جایگزین اصلاحات هرج و مرج و دیکتاتوری است بنابراین ضروری است که روند اصلاحات در ساختار سیاسی عراق ادامه یابد.


«العبادی» در ماه‌های گذشته اقدام به انجام اصلاحاتی محدود در سطح وزارتخانه‌های عراق کرد. از جمله اصلاحات وی که به‌وسیله پارلمان عراق تایید و تصویب شد، لغو برخی پست‌های اضافی همچون کاستن از تعداد معاونان رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر و برخی مسئولان در وزارتخانه‌های این کشور بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته