دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 10:57

اردن در اجلاس اقتصادی بحرین شرکت می‌کند

وزارت امور خارجه اردن رسماً از مشارکت این کشور در اجلاس اقتصادی بحرین در روز سه‌شنبه این هفته خبر داد.
کد خبر : 400000
1.jpeg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سفیان سلمان القضات سخنگوی وزارت خارجه اردن تأکید کرد که کشورش تصمیم گرفته در اجلاس اقتصادی بحرین تحت نظارت مصر طی روزهای 25 و 26 ماه میلادی جاری (چهارم و پنجم تیر) شرکت کند.


وی عنوان کرد که اردن مسئله فلسطین را مسئله محوری و اصلی می‌داند و در این اجلاس شرکت می‌کند تا در جریان طرح‌ها و ایده‌های مطرح‌شده در مورد آن قرار گیرد.


القضات اظهار داشت که هیچ جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشور وجود ندارد. وی همچنین عنوان کرد که هیچ طرح و راهکار اقتصادی نمی‌تواند جایگزین راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری و تحقق حقوق حقه ملت فلسطین شود.


سخنگوی وزارت امور خارجه اردن خاطرنشان کرد که کشورش هر طرح اقتصادی یا سیاسی را که همسو با سیاست‌ها و مواضع ثابتش در مورد فلسطین باشد، می‌پذیرد و هر طرحی که خلاف آن باشد را نخواهد پذیرفت. این در حالی است که مصر هم روز گذشته رسماً اعلام کرد که در اجلاس اقتصادی بحرین شرکت می‌کند.


این اجلاس که قرار است سه‌شنبه این هفته تحت نظارت آمریکا در بحرین برگزار شود، اولین گام در مسیر اجرای طرح صلح این کشور موسوم به معامله قرن خواهد بود. دولت آمریکا می‌گوید در این اجلاس از بخش اقتصادی معامله قرن رونمایی خواهد شد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته