دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مصطفوی در گفتگو با آنا:

حضور مربیان ایتالیایی در ایران کار دلال‌هاست

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: حضور مربیان ایتالیایی در تیم‌های استقلال و پرسپولیس کار دلال‌هاست.
کد خبر : 399991
17_5.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پس‌ازآنکه باشگاه استقلال با آندره‌آ استراماچونی به توافق رسید، حالا خبر می‌رسد که باشگاه پرسپولیس با سه گزینه ایتالیایی مذاکره کرده تا سرمربی تیم فوتبالش همانند استقلال از کشور ایتالیا باشد.


داریوش مصطفوی در خصوص حضور مربیان ایتالیایی در پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران به خبرنگار ورزشی آنا گفت: فدراسیون فوتبال باید نظارت دقیقی روی مربیانی که وارد کشورمان می‌شوند داشته باشد. لازم است مربیانی در تیم‌های استقلال و پرسپولیس مربیگری کنند که صاحب کارنامه بزرگی باشند. اگر قرار است پول پرداخت کنیم چرا باید از مربیان دسته چندم استفاده کنیم؟


وی ادامه داد: دلال‌ها به‌شدت فعال هستند تا بتوانند گزینه‌های موردنظرشان را روی نیمکت تیم‌های پرسپولیس و استقلال بنشانند. مرسوم است که باشگاه‌ها اتاق فکری داشته باشند و افرادی را مسئول کنند تا با دقت سرمربی تیم‌شان را انتخاب کنند. استقلال که سرمربی‌اش انتخاب‌شده ولی پرسپولیس باید فردی را جایگزین برانکو کند که از او موفق‌تر باشد. برانکو برای پرسپولیس هفت جام گرفت و آیا کسی که می‌خواهد سرمربی پرسپولیس شود، می‌تواند با این تیم هشت جام بگیرد؟


رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تأکید کرد: اگر باشگاه پرسپولیس هزینه زیادی بابت حضور سرمربی ایتالیایی بپردازد و آن فرد نتواند مردم را راضی کند، این موضوع علاوه بر برکناری مدیرعامل، اعتراض شدید هواداران را به دنبال خواهد داشت. حضور مربیان درجه دو و سه نفعی برای فوتبال ما ندارد. مدیرعامل باشگاه باید بداند پولی که به دلال‌ها می‌دهد در هزینه‌های باشگاه مشخص است و بدون تردید باید جوابگوی این تصمیم باشد.


مصطفوی خاطرنشان کرد: اگر قرار به آوردن مربی ایتالیایی است باید امثال آنتونیو کونته یا ماسیمیلیانو آلگری در ایران مشغول به کار شوند. ایجنتی که قصد دارد سرمربی خارجی به پرسپولیس معرفی کند، به دنبال پولش است و بار فنی مربی برایش اهمیتی ندارد. متأسفانه حضور مدیران عامل غیرمتخصص که زمانی آرزویشان دیدن امثال والتر زنگا بوده است، حالا در شرایطی قرار دارند که می‌توانند چنین مربیانی را استخدام کنند. قطعاً کارنامه مربی که در پرسپولیس یا استقلال سرمربیگری می‌کند، اهمیت بیشتری از نام او دارد.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب