دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1398 - 19:47

غیبت طالبان در کنفرانس صلح پاکستان

رهبران گروه‌های سیاسی افغانستان به مدت دو روز در پاکستان با یکدیگر ملاقات و گفتگو خواهند کرد ولی طالبان در این کنفرانس شرکت نمی‌کند.
کد خبر : 399907
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دیلی‌استار، ده‌ها تن از رهبران سیاسی افغانستان از شنبه به مدت دو روز در پاکستان با یکدیگر ملاقات می‌کنند.


منابع خبری معتقدند نتایج نشست‌های سیاسی این کنفرانس دوروزه مبنای مذاکرات گروه‌های افغان با رئیس‌جمهور این کشور خواهد بود که هفته آینده به پاکستان سفر می‌کند.


این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که طالبان آن را تحریم کرده و در آن شرکت نخواهد کرد، طالبان در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر کرد بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تأکید کرده است و دیدار با مقامات دولتی را فقط به‌عنوان شهروند عادی افغانستان خواهد پذیرفت.


نکته مورد توجه منابع خبری در این نشست حضور گروه گلبدین حکمتیار است که از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا خارج شده و به‌عنوان بخشی از جریان استقرار صلح در افغانستان در این کنفرانس عمل می‌کند اما مانند طالبان خواستار خروج آمریکا از افغانستان است و این موضوع را از ابتدا در دستور کار کنفرانس پاکستان قرار داده است.


به گزارش آنا، این کنفرانس قرار است راهی را برای استقرار آرامش و کاهش درگیری در افغانستان بیابد. در این کنفرانس شورای عالی صلح افغانستان و همچنین عفت محمد نور رهبر حزب جماعت اسلامی افغانستان، حنیف اتمر نامزد ریاست جمهوری و مشاور سابق امنیت ملی افغانستان نیز حضور دارند. همچنین قرار بود حامد کرزی، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان نیز در این کنفرانس شرکت کند اما وی از شرکت در این نشست خودداری کرد.


انتهای پیام/4106/4129/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته