دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اقتدار علمی و اقتصادی در گرو تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اینکه رسیدن به اقتدار علمی و اقتصادی در گرو تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: توجه به علم، فرهنگ و اقتصاد در کنار هم می‌تواند پیشرفت کشور را زودهنگام کند.
کد خبر : 3999

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد مهدی تهرانچی در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی افزود: هدف از برگزاری کنگره اقتصاد مقاومتی، توجه به شکوفایی اقتصاد و رفع مشکلات موجود در زیربخش‌های اقتصاد و بهبود سطح رفاه عمومی و خنثی کردن طراحی‌های دشمنان است.


وی با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به مالک‌اشتر مبنی بر اینکه در حکومتداری با دانشمندان گفت‌وگو کن و با حکیمان به بحث بنشین، اظهار کرد: اگر بخواهیم سخن امیر المومنین(ع) را مورد توجه قرار دهیم، به این نکته می‌رسیم که برای رسیدن به جامعه‌ای مطلوب نیازمند همنشینی و همفکری با دانشمندان هستیم.

تهرانچی افزود: این همایش زمینه‌ای برای بهره‌مندی از سخنان دانشمندان است. همچنین اگر توجهی به اظهارات مقام معظم رهبری در ابلاغسیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، می‌بینیم که توجه به اقتدار علمی و اقتدار اقتصادی مورد تأکید ایشان است.


رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: علم، فرهنگ و اقتصاد سه پایه مهم درهمتنیده برای پیشرفت کشور است و باید با استفاده از اندیشه عالمان در این سهحوزه، اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.


وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها چند بند سیاست نیست، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک الگوی بومی و علمی است و چگونگی اجرا این مدل نیازمند اندیشه اندیشمندان است.

تهرانچی با تأکید بر اینکه در اجرای اقتصاد مقاومتی باید به یک وحدت‌نظر و همدلی برسیم، ادامه داد: ارزیابی به عنوان حلقه مهم در کنار فرهنگ، اقتصاد و سیاست باید در بررسی اجرای این سیاست‌ها قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه دو دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه دفاع ملی دربرگزاری این کنگره نقش مستقیم داشتند، افزود: تلاش کردیم در سال اول ابلاغسیاست‌های اقتصاد مقاومتی مباحث نظری و راهبردی را در این کنگره دنبال و به منظور ارتقای سطح توانمندی‌های داخلی، دورن‌زایی و برون‌نگری، خودکفایی و ایجاد امنیت در اقلام راهبردی و کالاهای اساسی به یک نظر واحد دست یابیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته