دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 01:30

علوم انسانی در دانمارک‌ در خطر انقراض است

ایجاد ارتباط مستقیم میان دوره‌های تحصیلی و بازار کار در دانمارک، بقای علوم انسانی در این کشور را به خطر می‌اندازد.
کد خبر : 399886
GRPS-Promise-graduate.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، تغییرات اساسی اخیر در ساختار آموزش عالی دانمارک می‌تواند تعداد دانشجویان رشته‌های علوم انسانی را به شدت کاهش دهد.


در گزارش جدیدی به رؤسا، دولتمردان، دانشگاهیان و صاحبان کسب‌وکار دانمارک توصیه شده که تعداد ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته باید متناسب با نیاز بازار کار تنظیم شود. به گفته منتقدان این امر باعث مرگ رشته‌های تحصیلی علوم انسانی در آموزش عالی این کشور خواهد شد.


به گفته وزیر آموزش و تحقیق دانمارک، تغییرات اخیر منجر به کم‌رنگ شدن رشته‌های علوم انسانی خواهد شد. بسیاری معتقدند که رشته‌های علوم انسانی در گزارش جدید فاقد ارزش تحصیلی پنداشته شده است.


در این گزارش توصیه می‌شود که رشته‌های تحصیلی متناسب با تقاضای بازار کار گسترش پیدا کنند. بدین ترتیب تقاضای بالای بازار کار در حوزه‌ خاصی منجر به گسترش آن رشته در دانشگاه‌ها می‌شود و اگر آمار بیکاری در فارغ‌التحصیلان رشته‌ای بیش از حد باشد، آن رشته از مؤسسات آموزش عالی حذف می‌شود.


دانشگاه‌های دانمارک از سال 2015 ظرفیت پذیرش رشته‌هایی که نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان آن طی دهه گذشته بالاتر از حد متوسط بوده را کاهش داده است که رشته‌های علوم انسانی بیشترین کاهش را داشته‌اند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته