دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1398 - 14:26

واکنش توئیتری به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا

موضوع انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا، به سوژه‌ای داغ میان کارشناسان و مسئولان کشور در فضای مجازی به‌ویژه توئیتر تبدیل شده است که در این گزارش به برخی از این توئیت‌‌ها اشاره می‌شود.
کد خبر : 399828
57896334.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، خبر انهدام پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک متعلق به نیروی هوایی ارتش تروریستی آمریکا در حریم هوایی کشورمان در ساعت 04:05 دقیقه صبح روز 30 خرداد 1398 رسانه‌ها، تحلیل‌گران و سیاستمداران جهان را شگفت‌زده کرد.


این پهپاد جاسوسی که بر اساس گفته‌های سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ورود به آسمان کشورمان با هدف جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات با هشدار سامانه پدافندی کشورمان مواجه شده‌ بود، اما گویا هدایت‌کنندگان این پرنده 6 تُنی به آن توجهی نکردند و سپس توسط سامانه پدافند موشکی سوم خرداد منهدم شد. نکته حائز اهمیت اینکه این پهپاد به پیشرفته‌ترین سیستم ضدشناسایی مجهز بوده و در این شرایط شناسایی آن توسط سامانه‌های راداری جمهوری اسلامی ایران نقطه قوتی برای بخش دفاعی کشورمان محسوب می‌شود و قدرتش را به رخ کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کشانده است.


اما پس از اینکه سامانه سوم خرداد موفق به انهدام این پهپاد جاسوسی شد و وظیفه تعریف‌شده خود را به‌طور دقیق انجام داد، در فضای مجازی به‌خصوص توئیتر، مطالبی در این خصوص از سوی کارشناسان و تحلیلگران منتشر شد که در این گزارش به برخی از این توئیت‌ها اشاره می‌شود.


برای چند دقیقه عاقلانه فکر کنید



مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در توئیتی که هشتگ ترامپ و بولتون را در آن درج کرده است، می‌نویسد: «در قدرت ایران همین بس که موجودات بی‌ربطی مانند ترامپ و بولتون را هم وادار کرده ولو برای چند دقیقه «عاقلانه» فکر کنند».


درستش این بود که پایگاه پروازی پهپاد متجاوز را شخم می‌زدیم!



اما حسین دهباشی یکی از فعالان عرصه رسانه تفسیر متفاوتی از انهدام گلوبال هاوک ارائه داده است. او که در این توئیت، هشتگ گلوبال هاوک را تِرِند کرده است، تأکید می‌کند: «اما حالا که شبی گذشته و احساسات‌مان قدری فرونشسته، می‌بینی که ایران اصلاً کار خوبی نکرده که گلوبال هاوک آمریکایی را ساقط نمود و راستش ما هم بدکاری کردیم با حمایت عجولانه از آن عملیات! درستش این بود که پایگاه پروازی پهپاد متجاوز و پایتخت کشور میزبان را با بارانی از موشک شخم می‌زدیم».


آمریکا باید پاسخگوی تجاوز به حریم ایران باشد



عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در سلسله توئیت‌های خود این بار به موضوع دفاع مشروع از منظر حقوق بین‌الملل پرداخته است. وی در این پیام توئیتری خود با هشتگ گلوبال هاوک خاطرنشان می‌کند: «دفاع مشروع حقی است شناخته‌شده در حقوق بین‌الملل در مقابل تجاوز به حریم یک کشور. آمریکا باید پاسخگوی تجاوز به حریم ایران باشد».


دیگر قدرت دفاعی ایران را آزمایش نکنید



معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور است که او هم نسبت به قدرت پدافند هوایی کشورمان و انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا این چنین توئیت زده و می‌افزاید: «مردم ایران از ادیان و اقوام مختلف اهل جنگ نیستند، ولی تاریخ نشان داده که تهدیدات را با وحدت و قاطعیت پاسخ می‌دهند. انسجام سیاسی ایران را از دی 96 چالش کردید، سال‌هاست جنگ روانی به‌ راه انداختید بی‌نتیجه، دیگر قدرت دفاعی ایران را آزمایش نکنید».


اگر سیدعلی آن روز جام زهر را می‌نوشید


اما یاسر جبرائیلی به‌جای اینکه مانند سایر کارشناسان، سیاستمداران و مسئولان کشور در توئیتر به موضوع انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا بپردازد، ترجیح داده است که در کانال شخصی خود تحلیل چند پاراگرافی با عنوان «اگر سیدعلی آن روز جام زهر را می‌نوشید» از خود ارائه دهد که در اینجا به بخشی از آن اشاره می‌شود.


این کارشناس مسائل سیاسی در کانال شخصی خود آورده است: «اگر آن روز، رهبر حکیم انقلاب به توصیه نمایندگان لیبرال مجلس ششم، جام زهر می‌نوشید و ایران موشک و قدرت منطقه‌ای را طی مذاکره‌ای واگذار می‌کرد، امروز ما به سرنوشت عراق و افغانستان و لیبی دچار شده بودیم. ترامپ‌نامی بهانه‌ای واهی می‌تراشید، به آب و خاک ایران تجاوز می‌کرد و ما باید نظاره‌گر تحقیر ملتمان توسط قدرت نظامی آمریکا می‌بودیم».


منتظر سقوط عقابی باش که نماد دولت آمریکاست



علی علیزاده از دیگر کاربران فضای مجازی است که در توئیتی انهدام پهپاد گلوبال هاوک را نماد سقوط هژمونی آمریکا می‌داند و می‌افزاید: « نام پهپاد ۲۰۰میلیون دلاری آمریکا که امروز توسط سپاه ایرانیان شکار شد گلوبال هاوک بود. فارسی‌اش می‌شود عقاب جهانی. نمادی از خودبزرگ‌بینی امپراطوری که جهانی‌شدن یعنی سلطه بر همه جهان را می‌خواست. صدای سقوط و خُرد شدن استخوان‌های این عقاب را شنیدی؟ منتظر سقوط عقابی باش که نماد دولت آمریکاست».


آفرین به یوزهای شجاع ایران!



عزت‌الله ضرغامی که یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص توئیتر است. درباره انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا می‌نویسد: «توان موشکی ایران آفند و پدافند نمی‌شناسد. خواه نقطه‌زنی ۶۰۰ کیلومتری در قلب داعش باشد و خواه سرنگونی پهپاد متجاوز فوق پیشرفته آمریکا. هیچ اشتباهی در کار نیست! همه چیز سر جایش است! آفرین به یوزهای شجاع ایران!».


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سعید
Canada
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
۰
واقعاً افتخار می کنم به ایران بودنم
roxan
Canada
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
۰
آمریکا فکر می کنه چون قدرت نظامی و اقتصادی جهان هستش باید به همه کشورها زور بگه اما کور خونده یک کشوری به نام ایران تو خاورمیانه هست که تمام معادلاتش رو برهم میزنه

مرک بر آمریکا
درود بر شرفت
Canada
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
۰
آهای اونایی که میگید هنوز باید مذاکره کرد قشنگ نگاه کنید ببینید دارن جه نقشه ای برای ما میکشن
قالیشویی ادیب