دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1394 - 11:00
در گفت و گو با آنا

کارشناس والیبال ایران: کادر فنی مشکل اصلی تیم ملی است/ آرزوی هر مربی داشتن کاپیتانی مثل سعید معروف است

بهروز عطایی عملکرد ضعیف کادر فنی در مدیریت تیم را عامل اصلی عدم نتیجه‌گیری تیم ملی والیبال در مسابقات جهانی ژاپن عنوان کرد.
کد خبر : 39981

بهروز عطایی کارشناس والیبال کشورمان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا در خصوص عملکرد ضعیف تیم ملی والیبال در رقابت های جهانی ژاپن اظهار داشت: «برد و باخت در ورزش چیز زیاد عجیبی نیست، ولی باخت به تیم های ضعیف باید مورد بررسی قرار گیرد. مدیران فدراسیون والیبال قبل از مسابقات جهانی باید در خصوص نقاط ضعف تیم ملی کارگروه تشکیل می دادند و این مشکلات را بررسی می کردند. البته در حال حاضر هم این باخت ها هشدار خوبی برای ما شد تا موانع و مشکلات تیم مورد ارزیابی قرار گیرد.»


عطایی در خصوص دلایلی که باعث عدم نتیجه گیری تیم والیبال در رقابت های جهانی شد گفت:« از نظر من مشکل اصلی تیم ملی کادر فنی است، کواچ در انتخاب کمک هایش اشتباه کرد و اشتباه بزرگتر از آن را فدراسیون انجام داد که با انتخاب کواچ موافقت کرد. ما در ایران مربیان بزرگی داریم که می توانند کمک خوبی برای مربیان خارجی باشند، ولی متاسفانه کواچ از افرادی در کادر فنی استفاده کرده است که برای بار اول در کادر مربیگری تیم ملی حضور پیدا می کردند.»


وی ادامه داد:«البته ما در رقابت های لیگ جهانی هم عملکرد سینوسی داشتیم و بعد از لیگ جهانی باید کارگروهی تشکیل می شد تا نتایج تیم را در لیگ جهانی بررسی می کرد. ولی الان هم دیر نشده است و اگر این باخت ها در مسابقات مهم تری مثل جام ملت های آسیا که ایران باید کسب سهمیه المپیک کند، صورت می گرفت سرنوشت بدی را برای والیبال ایران رقم می زد.»


کارشناس والیبال کشورمان در خصوص صحبت های کواچ مبنی بر مشکلات روحی ایجاد شده در میان بازیکنان تیم گفت:«یک بازیکن چطور می تواند در یک مدت چند ماهه با مشکل روحی دچار شود، همین تیم چند ماه قبل آمریکا و لهستان را در تهران برده بود و در حال حاضر چرا باید مشکل روحی داشته باشد. در صورت وجود چنین مشکلی در تیم وظیفه کادر فنی است که بتواند آن را حل کند. بهترین نسل والیبال ایران هم اکنون در تیم ملی هستند، آرزوی هر مربی است که کاپیتانی مانند سعید معروف در تیم خودش داشته باشد، زمانی که تیمی با چنین بازیکنانی به مشکل بر می خورد نشان دهنده نتیجه عملکرد ضعیف کادر فنی است.»


سرمربی تیم کاله در مورد ادامه کار تیم ملی با کواچ افزود:«باید منتظر برگشت تیم باشیم و صحبت های کواچ را هم بشنویم، ولی اگر قرار است مسوولین فدراسیون کواچ را عوض کنند باید مربی خارجی بزرگتر از کواچ را به ایران بیاورند و افرادی مانند «سی چلو» به درد والیبال ایران نمی خورند.»


وی یادآور شد:« کواچ بزرگترین اشتباه را در خصوص انتخاب کادر فنی انجام داد در حال حاضر مدیریت در میان کادر فنی وجود ندارد و هم اکنون مربیانی در سطح ولاسکو و آناستازی می توانند چنین مشکلی را برطرف کنند و مربیانی پایین تر از این سطح باعث پیشرفت والیبال ایران نمی شوند.»


عطایی در خصوص استفاده از مربیان داخلی دز تیم ملی به این نکته اشاره کرد:« در مقطع کنونی مربی داخلی باید به عنوان دستیار یک مربی بزرگ خارجی در کنار تیم باشد و مربیان داخلی بزرگی نداریم که بتوانند باعث پیشرفت تیم ملی شوند ولی استفاده از مربیان با دانش داخلی در کنار مربیان بزرگ خارجی می تواند عملکرد مثبتی برای تیم داشته باشد.»


وی در پایان درباره المپیک گفت:« اگر تیم ملی بخواهد بازی هایی که در ژاپن انجام داد را در آینده تکرار کند حضور در المپیک را باید فراموش کرد. رقبای آسیایی ایران مثل ژاپن و استرالیا و چین در حال پیشرفت هستند ولی ما در حال حاضر پیشرفتی نداشته ایم. باید برنامه ریزی کرد تا با آمادگی بیشتر در مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور قدرتمندی داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب