دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یعقوبی مطرح کرد:

کاهش ۳۸ درصدی پرونده‌های قضایی در نیروهای مسلح

دبیر همایش روز رسته حقوق گفت: ۳۸ درصد کاهش ورود پرونده‌های قضایی در کمیسیون پیشگیری از حقوق جرایم نیروهای مسلح اعلام شده است.
کد خبر : 399749
31132ce5-0e4d-4461-bef2-231b84317b25.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مسلم یعقوبی در حاشیه اولین همایش روز رسته حقوقی که صبح امروز در سالن همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران، درباره اهداف این همایش اظهار کرد: نیروهای مسلح مخصوصاً ارتش یکی از نیروهایی است که بدنه حقوقی قوی‌ای دارد و بیش از ۸۰۰ نفر کارشناس در سطوح کارشناس ارشد و دکتری در بدنه ارتش اقدامات حقوقی انجام می‌دهند که ما نیازمند انسجام این کارشناسان از حیث راهبری و ساختاری بودیم که این کار با تشکیل اداره حقوقی شکل گرفت و این همایش نمادی از تجسم و عینیت‌بخشی به این انسجام است.


وی با اشاره به سخنان معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این مهم و آن انسجامی که مدنظر ما بود تا صدای واحد حقوقی از ارتش به بیرون منعکس شود، اتفاق افتاد و هدف مهم این همایش بیان دغدغه‌های فرماندهان ارتش بود.


دبیر همایش روز رسته حقوق با اشاره به دغدغه‌های حقوق بشری فرماندهان در جامعه گفت: موضوع محیط زیست، موضوعی بود که اخیراً فرماندهی کل ارتش بیانیه‌ای در زمینه زیست‌محیطی صادر کردند.  


یعقوبی بیان کرد: طبق این بیانیه یگان‌ها  در رزمایش‌های نظامی ملزم می‌شوند تا در حین، قبل و بعد از رزمایش به قوانین زیست‌محیطی پایبند باشند که البته قبلاً هم اجرا می‌شد، اما با این بیانیه حقوقی منسجم‌تر اجرا می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: منشور دوسویه حقوق و تکالیف کارکنان برای کارکنان ارتش رونمایی شد و این موضوع از این پس سرلوحه اقدامات ستادی در تمامی بدنه ارتش قرار می‌گیرد.


این کارشناس مسائل حقوقی درباره مهمترین چالش قضایی و آمار پرونده‌های قضایی در ارتش گفت: آمار براساس نوع جرایم است که نیازمند تخصص سازمان قضایی است. در آخرین آمار صادرشده که امسال در کمیسیون پیشگیری از حقوق جرایم در نیروهای مسلح عنوان شد، خوشبختانه ۳۸ درصد کاهش ورودی پرونده‌های قضایی اعلام شد که بیشتر مربوط به پرونده‌های مالی و اقتصادی است. همچنین بیش از ۸۰۰ کارشناس حقوقی در بدنه ارتش مشاور فرماندهان در امور حقوقی هستند و در حوزه پیشگیری و بازدارندگی قضایی فعالیت می‌کنند.


یعقوبی با اشاره به تشکیل معاونت حقوقی در بدنه ارتش خاطرنشان کرد: به‌زودی اداره قوانین و حقوقی ارتش به معاونت تبدیل می‌شود که این موضوع مورد توجه هیئت‌رئیسه ارتش قرار گرفته و تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است.


انتهای پیام/۴۰۷۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته