دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در همایش رسته حقوقی مطرح شد؛

انتقاد دادستان نظامی تهران به رعایت نشدن عدالت در انتقال سربازها

دادستان نظامی تهران گفت: ۱۸ هزار سرباز در نیروهای مسلح به‌واسطه رابطه‌ با مسئولان انتقالی گرفته‌اند و این مسئله دور از عدالت است.
کد خبر : 399743
غلامعباس+ترکی.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، غلام‌عباس ترکی در اولین همایش روز رسته حقوقی که صبح امروز در سالن همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: در حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رئیس قوه قضائیه، بر تحول در این نهاد اشاره شده است؛ لذا نیازمند تحول در ساختارها و نهادهای زیرنظام دستگاه قضایی هستیم. 


وی با بیان اینکه قانون‌مداری از مؤلفه‌های سازمان کارآمد است، ادامه داد: اگر قانون‌مداری وجود نداشته باشد، قطعاً سازمان با چالش مواجه می‌شود. همچنین نهادی که می‌خواهد قانون‌مداری و روابط حقوقی را میان نیروی انسانی خود بسط و گسترش دهد باید ابتدا رأس آن سازمان و یا نهاد به قوانین حقوقی پایبند باشد. 


دادستان نظامی تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروهای مسلح به‌دلیل نظم و انضباطی که دارند به فساد دچار نیستند؛ لذا انتظار می‌رود که رسته حقوقی نیروهای مسلح در ترویج قواعد و قوانین حقوقی کمک کنند. 


ترکی با بیان انتقادی گفت: ۱۸ هزار سرباز در نیروهای مسلح به‌واسطه رابطه‌ای که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتند، موفق به اخذ انتقالی شده‌اند درصورتی‌که این مسئله دور از عدالت است و اگر یک سرباز دیگر این رابطه را نداشته باشد باید چه کند؟


وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا جایگاه رسته حقوقی در ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتقا یابد، مثلاً در سپاه پاسداران معاونت حقوقی تشکیل شده است؛ لذا باید جایگاه آن در ارتش تقویت شود.


انتهای پیام/۴۰۷۹/


انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته