دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 13:20
جام ملت‌های بسکتبال آسیا از فردا آغاز می‌شود

ژاپن اولین‌ حریف مردان بائرمن/ کسب سهمیه المپیک در کنار دیوار چین

رقابت‌های بسکتبال جام ملت‌های آسیا از فردا آغاز می‌شود و تیم ملی بسکتبال ایران قهرمان دوره پیش این بازی‌ها در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها به مصاف ژاپن می‌رود.
کد خبر : 39969

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، بیست و هشتمین دوره رقابت های بسکتبال قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک ریو از فردا در چین و با حضور 12 تیم برتر آسیا آغاز می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان در نخستین گام ساعت 11 فردا به مصاف ژاپن می‌رود. تیم بسکتبال ایران که در دوره قبلی این مسابقات که دو سال پیش در کشور فیلیپین برگزار شد عنوان قهرمانی را به دست آورد و راهی جام‌جهانی بسکتبال در اسپانیا شد در رقابت‌های امسال نیز هدفی جز بالا بردن جام قهرمانی و کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک را ندارند.


آخرین تمرین ملی‌پوشان


ملی پوشان بسکتبال در تمرین روز قبل از بازی با ژاپن به مرور تاکتیک های مختص این دیدار پرداختند. تیم ملی بسکتبال از ساعت 9 صبح امروز به وقت محلی، تمرین دو ساعته‌ای را در سالن تمرینی دانشگاه سوشیال ورک چانگشا انجام داد. ملی پوشان در این تمرین با لباس‌های قرمز و سفید به مرور تاکتیک‌های بازی با ژاپن پرداختند. در این تمرینات روی نقاط ضعف ژاپنی‌ها که از سوی فرانک بائرمن سرمربی تیم ملی تشخیص داده شده بود، بیشتر کار شد . تیم کره‌جنوبی حریف ایران در فینال بازی‌های اینچئون هم در پایان تمرینات ایران وارد سالن شد تا بعد از خروج بازیکنان ایران به تمرین بپردازد.مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان، حامد حدادی، اصغر کاردوست، سجاد مشایخی، جواد داوری،‌ سعید داورپناه، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و محمد حسن‌زاده 12 بازیکن تیم ملی در این دوره هستند.


بائرمن: از پیش برنده نیستیم


سرمربی تیم ملی بسکتبال اعتقاد دارد، ژاپن حریف اول تیم ملی در جام ملت های آسیا، تیم با ثباتی است که تا آخرین لحظات می‌جنگد.درک بائرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال در آستانه شروع جام ملت های آسیا 2015 در باره آخرین وضعیت تیم ملی گفت:« تیم کاملا آماده است. از شرایط بازیکنان در تمرین امروز راضی بودم. همه با تمرکز و آمادگی کار می‌کردند.»وی درباره حریف روز اول تیم ادامه داد:« ژاپن حریف قدرتمندی است. ثبات زیادی در حمله دارند و در دفاع هم تهاجمی کار می کنند. این تیم را نباید حریف از پیش بازنده‌ای بدانیم. آنها تا آخرین لحظه مسابقه می‌‌جنگند. مسلما اگر کارهای تمرینی را انجام دهیم، این تیم را شکست می‌دهیم.»


سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره دلیل همراه بردن چهار بازیکن در پست های چهار و پنج برخلاف سال های گذشته که پنج بازیکن در این دو پست حضور داشتند، توضیح داد:« در بسکتبال مدرن دنیا، پست چهاری وجود دارد که می تواند بازی بیرونی انجام دهد. بازیکنانی که توانایی کار با توپ و شوت زدن دارند. برخلاف 10 تا 15 سال گذشته که بیشتر بازیکنان پست چهار هم مانند بازیکنان سنتر بودند و زیر سبد کار می‌کردند.به همین دلیل چهار بازیکن پست کلاسیک را همراه آورده‌ام به علاوه صمد نیکخواه که قرار است در هر بازی 15 دقیقه به عنوان بازیکن پست چهاری بازی کند که توانایی بازی بیرونی دارد.»


برنامه دیگر بازی‌های تیم ملی ایران به شرح زیر است :


چهارشنبه اول مهر:


ایران - ژاپن ساعت 14:30 به وقت محلی


پنجشنبه دوم مهر:


ایران - هند ساعت 11:45 به وقت محلی


جمعه سوم مهر:


ایران – مالزیساعت 9:30 به وقت محلی


گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است :


گروه B: فیلیپین - هنگ کنگ - فلسطین - کویت


گروه C: کره جنوبی - اردن - سنگاپور - چین


گروه D: چین تایپه - لبنان - قطر - قزاقستان


طبق برنامه مسابقات در مرحله دوم این رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب دو گروه به مصاف هم می‌روند که سه تیم نخست گروه A و B در قالب گروه E و سه تیم اول گروه‌ C و D در گروه F برابر هم قرار می‌گیرند. هشت تیم نهایی مسابقات در مرحله یک چهارم به صورت ضربدری رقابت خواهند کرد؛ تیم اول گروه E با تیم آخر گروه Fرقابت می‌کند و تیم‌های دوم و سوم نیز به مصاف هم می‌روند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب