دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1398 - 11:54
چمران:

نهال محور مقاومت توسط شهید چمران غرس شد

عضو شورای مرکزی جمنا گفت: دانه‌های مقاومت اسلامی آن روزها توسط شهید چمران غرس شد تا امروز شاهد پیروزی‌های محور مقاومت برابر رژیم صهیونیستی باشیم.
کد خبر : 399625
944faa5d-08a9-4894-80c0-fab360cbafb7_20170522_134715.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مهدی چمران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: شهید چمران در چنین روزی با خمپاره 60 دشمن در دهلاویه به شهادت رسید تا نامش ماندگار و امروز الگوی جوانان باشد.


وی ادامه داد: شهید چمران دکترای فیزیک پلاسما را از بزرگ‌ترین دانشگاه آمریکا گرفت و بعد از حضور در مصر و گذراندن دوره‌های نظامی به لبنان رفت و برای آن‌ها نامه مهمی نوشت.


عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: باید توجه داشت که شهید چمران از آمریکا به لبنان آن روز رفت و نه از تهران یا قم؛ به همین دلیل باید این موضوع را درک کرده و آن را تبیین کرد.


چمران ضمن بازخوانی نامه شهید چمران به مردم لبنان که در بدو ورود ایشان به این کشور نوشته شده بود ادامه داد: شهید چمران به مردم لبنان بشارت شهادت داد و راه امام حسین (ع) را دوباره زنده کرد و به گفته خودش تصمیم گرفت تا با خون خود راه دفاع از فرزندان شیعیان را مهیا کند.


وی یادآور شد: شهید چمران در این نامه می‌فرمایند که راه خود را در مبارزه با رژیم صهیونیستی یافته‌اند و امروز درست است که چمران نیست ولی دانه‌های مقاومت اسلامی آن روزها غرس شد تا امروز شاهد پیروزی‌های محور مقاومت برابر رژیم صهیونیستی باشیم.


برادر شهید چمران یادآور شد: از شهید چمران همان‌طور که خودش می‌خواست هیچ‌چیز نماند جز سلاح کالاشنیکف خونینش، لباس‌هایی که توسط هم‌رزمانش تکه‌تکه شد، هزاران جلد کتاب و 35 هزار تومان موجودی حساب که به‌واسطه حقوق مجلس در حساب بانکی‌اش باقی مانده بود.


چمران تأکید کرد: شهید چمران همه داشته‌های خود را برای انقلاب بخشش کرد و آخر هم این جان‌فشانی را هیچ نمی‌داند که این روحیه باید امروز الگو باشد.


وی خاطرنشان کرد: باید شهید چمران را به عنوان الگو به نسل جوان معرفی کنیم و مسئولان هم از ایشان فراگرفته و چنین در اوج دارایی برای خدا و اسلام از داشته‌هایشان بگذرند.


برادر شهید چمران بیان کرد: در چنین روزی و چنین ساعاتی شهید چمران سر به سجده گذاشته و به درجه شهادت نائل شد و مسیری را طی کرد که آرزویش بود با گمنامی در آن گام بگذارد.


انتهای پیام/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته