چگونه میتوان با کاهش بودجه بخش حمل و نقل عمومی انتظار هوای پاک داشت؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمتاله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ شهرداری تهران و سازمانها و شرکتهای تابعه، با اشاره به اینکه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری پس از بررسی، چهار کدپروژه جدید پیشنهاد کرده است، اظهار کرد: با صرفه جویی و کاهش در برخی از سرفصلهای غیرضروری، منابع این کدپروژهها تامین شده است.
وی با بیان اینکه برای کدپروژه جدید «احداث و توسعه بوستان و تفرجگاه» (خرید و تملک باغات و تبدیل آن به بوستان محلی مناطق ۲۲گانه)، اعتبار ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: این اقدام در کنترل و کاهش آلودگی هوا موثر است. همچنین در کدپروژه جدید دیگر با عنوان «تهیه شناسنامه باغات محدوده و حریم شهر تهران» اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در سومین کدپروژه جدید با عنوان «توسعه انرژیهای نو، طراحی و احداث زباله سوز در سه نقطه پیرامون شهر تهران» با رویکرد توجه به مساله محیط زیست اعتبار ۸۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است، گفت: با این اقدام شرایط به گونهای خواهد بود تا مقدمهای برای مشارکت بخش خصوصی برای سرمایهگذاری در این حوزه فراهم شود.
حافظی با اشاره به اینکه مشکلاتی در مواد غذایی مصرفی داریم، ادامه داد: در همین راستا کدی با عنوان «حمایت از موسسات عمومی و عامالمنفعه، کمک به تولیدکنندگان و توزیعکنندگان محصولات غذایی سالم (سبزیجات، میوه جات و مواد پروتئینی) تعریف شد و برای این منظور، اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه به مناسبت روز هوای پاک یا تعریف و تمجید میکنیم و یا تاسف میخوریم، اما در عملکرد به گونه دیگر عمل میکنیم، گفت: شهرداری تهران در بودجه سال آینده در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل خرید اتوبوسهای برقی بودجه ۵۰ میلیارد تومانی سال ۹۳ را به ۴۰ میلیاردتومان در سال ۹۴ کاهش داده است، همچنین در بخش نوسازی ناوگان فرسوده مینی بوسرانی بودجه ۲۰ میلیارد تومانی امسال را در سال آینده به ۱۷ میلیارد تومان کاهش داده است.
این عضو شورای شهر چهارم با انتقاد از کاهش بودجه پیشنهادی شهرداری تهران در بخش تعویض کاتالیست تاکسیها از هشت میلیارد تومان به ۶ میلیارد تومان در سال ۹۴، تصریح کرد: چگونه میتوان با روند کاهشی ردیف بودجهها در بخش حمل و نقل عمومی انتظار داشت که شعار هوای پاک محقق شود؟ از این رو پیشنهاد میکنیم از محل اعتبار جمع آوری زباله یا برفروبی، ۲ میلیارد تومان به تعویض کاتالیست تاکسیها اختصاص یابد.
حافظی همچنین تاکید کرد: در ردیف اعتبار ایجاد توسعه سامانه اتوبوسهای تندرو نیز بودجه از ۴۰ میلیارد تومان به ۲۵ میلیارد تومان کاهش یافته است.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد: لایحه بودجه شهر تهران در بخش حمل و نقل عمومی خلاف سیاستهای ابرازی شهردار تهران است.
انتهای پیام/