دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 11:55

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر رفاه قانع نشدند/ ربیعی دو کارته شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قانع نشدند و به این ترتیب، علی ربیعی دومین کارت زرد خود را از مجلس نهم دریافت کرد.
کد خبر : 39959

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز -سه شنبه 31 شهریور- سؤال ملی فاطمیه آلیا، نماینده تهران، از علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، را بررسی کردند.


در سوال آلیا از ربیعی آمده بود که «علت عدم اجرای قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان و بی‌توجهی به مشکلات اساسی آنها و استفاده از سازمان بهزیستی به عنوان حیاط خلوت هزینه‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی چیست؟»


ربیعی در بخشی از پاسخ‌های خود گفت: بخش اول سؤال خانم آلیا درباره تأخیر در تصویب قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان بود و مایلم در این باره بگویم که با اینکه مسئله به درازا کشید به خاطر اینکه در این کار از مشارکت خود معلولان استفاده کردیم، همچنین از تشکل‌های معلولان استفاده شد، زمان زیادی را در کمیسیون اجتماعی دولت مصروف کردیم که خود من مسئولیت آن را بر عهده داشتم و نهایتا یک برنامه جامع حمایت از معلولان توسط دولت استخراج شد که بخشی از این نیازی به قانون نداشت و بخشی که نیاز به قانون داشت تحت لایحه‌ای تقدیم ریاست مجلس شورای اسلامی شده است.


وزیر رفاه ادامه داد: با این قانون و این برنامه‌ای که دولت تصویب کرد و قوانین قبلی که آنها را محفوظ نگه داشتیم شاهد تحول اساسی در رسیدگی به وضعیت معلولان و تحولات ساختاری در سازمان‌ها خواهیم بود. از ویژگی‌های این قانون این است که 20 دستگاه اجرایی به جای یک سازمان به نام بهزیستی، مشارکت خواهند داشت. همچنین در این قانون تشکیل شورای عالی هماهنگی، پیش‌بینی حق تأمین اجتماعی،‌ مرتبط کردن بیمه‌ها با مسئله توانبخشی و مهمتر از همه حق نگهداری معلول در خانه را مطرح کردیم. همچنین بحث مالیات را در اینجا مد نظر قرار دادیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در سازمان بهزیستی و همه وزارتخانه‌ها، دو اصل را مد نظر قرار دادم و اینکه از نیروهای داخلی، متخصص و نیروهایی که عملکرد غیرسیاسی دارند استفاده کنم.


ربیعی، همچنین گفت: خانم آلیا نکات مهمی در سؤال خود داشتند که من آنها را می‌پذیرم. نباید ریخت و پاشی در سازمان صورت گیرد، نه به عنوان یک امر مدیریتی بلکه به عنوان یک امر دینی به آن اعتقاد دارم. در برخی موارد هم تذکرات لازم را داده‌ام و خیلی خوشحال هستم که چشمان نظاره‌گری است که در این میان وجود دارد و بنده با این اعتقاد در سازمان بهزیستی حضور دارم.


نماینده سوال کننده پس از استماع توضیحات وزیر رفاه، اعلام کرد که از پاسخ‌های ربیعی قانع نشده است و خواستار رأی‌گیری از نمایندگان در صحن علنی شد.


نمایندگان نیز با 94 رأی موافق، 78 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن علنی، از پاسخ‌های وزیر کار قانع نشدند و بدین ترتیب وزیر کار دومین کارت زرد خود را از مجلس نهم دریافت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته