دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 11:45
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان در واحد لنجان:

نسبت بالای دانشجویان فنی و مهندسی، نشان‌دهنده نیاز کشور به سرمایه‌گذاری در حوزه مهندسی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در حوزه فنی و مهندسی، گفت: نسبت دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی در کشور بسیار بالاست که خود نشان‌دهنده نیاز منابع انسانی کشور به سرمایه‌گذاری در حوزه مهندسی است.
کد خبر : 39951

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهندس حسین سیستانی در بازدید از دانشگاه آزاد واحد لنجان با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه آزاد لنجان تاکید کرد: باید ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود در دانشگاه‌ها با همکاری مسئولان ارشد استانی و شهرستانی شناسایی شده و با مدیریت، هماهنگی و همکاری تمامی حوزه‌ها از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده شود.


سیستانی با قدردانی از زحمات ارزنده رئیس دانشگاه آزاد لنجان، گفت: نسبت بالای دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی در کشور نشان‌دهنده نیاز منابع انسانی کشور به سرمایه‌گذاری در حوزه مهندسی است و البته کشور ما در این باره دارای پشتوانه عظیم انسانی است.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی را از برکات انقلاب دانست و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‌ای است از دستاوردهای برجسته نظام جمهوری اسلامی که با تدبیر امام راحل (ره) پایه‌ریزی شد و توانست با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و امکانات جدید و همچنین با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی، بزرگترین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی را برای کشور ایجاد کند.









فرماندار لنجان: باید در دانشگاه‌ها آرامش و نشاط علمی وجود داشته باشد چراکه دانشجویان در فرآیند کسب علم و معرفت نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و نمی‌توانند خود را از آگاهی و علم و دانش سیاسی روز جدا بدانند.



فرماندار لنجان نیز با تاکید بر کسب علم و دانش تصریح کرد: نفس دانش ارزش است و نه تنها دانشجویان بلکه همه باید به دلیل نیاز به زندگی آگاهانه سعی بر افزایش دانش خود داشته باشند چرا که این امر یکی از اهداف اساسی دین مبین اسلام است.


سیدمحسن سجاد، عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه آزاد توانسته با انسجام و همدلی کارهای بسیار ارزشمندی از جمله برگزاری شورای اداری شهرستان که نماد پیوند دانشگاه، دولت و جامعه است را در سطح شهرستان انجام دهد.


فرماندار لنجان تاکید کرد: باید در دانشگاه‌ها آرامش و نشاط علمی وجود داشته باشد چراکه دانشجویان در فرآیند کسب علم و معرفت نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و نمی‌توانند خود را از آگاهی و علم و دانش سیاسی روز جدا بدانند.


وی با توجه به هجمه‌های دشمن در حوزه جنگ نرم خاطرنشان کرد: استکبار به دنبال این است که نسل جوان را از هویت ملی و دینی، تهی و آنها را به افراد منفعل و غیر علمی تبدیل کند، بنابراین وظیفه دانشجویان این است که در عرصه اجتماع احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و با برنامه‌ریزی و دقت و رصد آنچه که در اطراف آنها می‌گذرد از تحولات سیاسی و اجتماعی داخلی و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی آگاه شوند و نقش و رسالت اسلامی و ملی خودشان را در کشور ایفا کنند.


سرپرست واحد لنجان با با تشکر از حضور گرم مسئولان استان و شهرستان در دانشگاه، گزارشی از فعالیتهای این واحد ارائه داد و اظهار کرد: این واحد دانشگاهی با توسعه متوازن حوزه‌های آموزشی، پژوهش و فناوری، عمرانی، فرهنگی، دانشجویی، رفاهی و اداری و مالی، در بین 12 مرکز آموزش عالی شهرستان از جایگاه مناسبی برخوردار است.


محسن امینی پتانسیل‌های موجود در شهرستان لنجان را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: وجود صنایع بزرگ از جمله ذوب آهن، مجتمع فولاد مبارکه، شهرک‌های صنعتی و... فرصت های مطلوبی را برای تجاری سازی پژوهش و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کنند. بنابراین در این راستا کمک و حمایت مسئولان ارشد استانی و نماینده دولت در شهرستان ضروری و بسیار حائز اهمیت است.


وی در پایان از معاون منابع انسانی استاندار و فرمانده شهرستان لنجان برای حضور فعال در همایش بین‌المللی مدیریت پایدار واحد لنجان که در اواخر سال جاری برگزار می‌شود دعوت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته