دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 12:00
عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در گفت وگو با آنا

با کمک دولت مشکل بدهی صداوسیما برای حق پخش رقابت‌های بین‌المللی را برطرف می‌کنیم/ تیم ملی والیبال نتایج بدی گرفت

سید هادی حسینی در مورد بدهی سازمان صداوسیما به شرکت های خارجی برای پخش مستقیم مسابقات تیم‌های ورزشی گفت: به دنبال آن هستیم تا با رایزنی و البته کمک دولت مشکل بدهی صداوسیما به این شرکت ها را حل کنیم تا مشکل پخش مستقیم این رقابت‌های بین‌المللی برطرف شود.
کد خبر : 39950

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا در مورد بدهی 50 میلیون دلاری صداوسیما به شرکت های خارجی در زمینه حق پخش تلویزیونی گفت: «بر اساس توافقات جهانی، صداوسیما باید بابت پخش رقابت های ورزشی حق پخش پرداخت کند. صدا و سیما به دلیل مشکلات مالی که با آن دست به گریبان‌گیر است در این مدت نتوانسته با شرکت‌های طرف قراردادش تسویه حساب کند که این موضوع امروز مشکل ساز شده است. ما در مجلس به دنبال آن هستیم تا با رایزنی که با دولت انجام می دهیم مشکل بدهی صداوسیما به شرکت های خارجی حل شود تا از این به بعد مشکلی در پخش مسابقات تیم های ورزشی ایرانی در مسابقات بین‌المللی به وجود نیاید.»


وی در ادامه در مورد کمک مالی که از سوی وزارت ورزش به استقلال و پرسپولیس طی چند روز گذشته شده‌ است گفت: «از لحاظ قانونی وزارت ورزش نمی تواند چنین کاری را انجام دهد و اینکار به معنای تخطی از قانون از طرف وزارت ورزش محسوب می شود.»


حسینی در مورد موضوع استیضاح وزیر ورزش بیان داشت: «استیضاح وزیر ورزش در دستور کار است و تاکنون بیش از 50 امضا از نمایندگان مجلس گرفته شده و غالب نمایندگان مجلس موافق این موضوع است. وزارت ورزش در مورد مشکلات ایجاد شده در خصوص فدراسیون های ورزشی از جمله فدراسیون اسکی و موضوع پناهنده شدن ورزشکاران، عدم توجه به فدراسیون های ورزشی، عدم توجه به متخصصین ورزشی، استفاده از نیروهای کم تجربه دانشگاهی در حوزه ورزش و عدم استفاده از نیروهای باتجربه در این حوزه و نیز نیمه تمام ماندن فضاهای ورزشی باید پاسخگو باشد.»


این نماینده مجلس همچنین در مورد شکایت ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس از احسان روزبهانی ورزشکار مدال آور این رشته افزود: «در تمام فدراسیون های ورزشی در دنیا کمیته انظباطی وجود دارد تا مسائل پیش آمده در مورد ورزشکاران آن رشته را بررسی کند و در صورت اثبات تخلف ورزشکار، او را تنبیه می‌کنند. فدراسیون بوکس هم دارای کمیته انظباطی است و در خصوص اظهارات ورزشکار این رشته این کمیته باید وارد موضوع شود و در صورت اثبات تخلف این ورزشکار، وی را تنبیه انظباطی کند.»


حسینی که به صورت در هیات رییسه فدراسیون والیبال نیز عضویت دارد، همچنین در خصوص نتایج ضعیف تیم ملی در مسابقات جام جهانی ژاپن گفت: «تیم ملی در این مسابقات نتایج خوبی کسب نکرد و نتوانست رضایت مردم را جلب کند. در این خصوص قرار بر این است تا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال جلسه ای در همین خصوص ترتیب دهد تا مشکلات و مسائل پیش روی تیم ملی والیبال بررسی شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته