دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 11:41

نماینده سوال‌کننده از وزیر کشور از به رای گذاشتن سوالش منصرف شد

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بنده از توضیحات آقای رحمانی‌فضلی قانع نشدم اما از آنجا که نمایندگان درباره انتصابات در استان‌هایشان نسبت به وزیر کشور تذکر دادند، ممکن است رای‌گیری درباره پاسخ آقای وزیر بهانه‌ای باشد که نمایندگان به توضیحات وزیر، رای منفی دهند.
کد خبر : 39947

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در جلسه علنی امروز مجلس، سوال مجتبی رحماندوست، نماینده تهران، از وزیر کشور در خصوص تخلف‌های موتورسیکلت‌سواران در شهرهای کشور، ایجاد ناامنی و سلب آرامش مردم و نیز ایجاد آلودگی صوتی و عدم برخورد قاطع پلیس با این تخلف‌ها مطرح شد که وزیر کشور به آن پاسخ داد.


عبدالرضا رحمانی فضلی در پاسخ به سوال رحماندوست، گفت: این سوال یکی از مسایل کوچک وزارت کشور است که این وزارتخانه با آن درگیر است چرا که ما موضوعات زیادی همچون اشرار، امنیت، قاچاق، خشکسالی و بحران‌های اقتصادی را داریم و کارها را پیش می‌بریم.


وی افزود: اما این موضوع از جهت‌های مختلف قابل طرح و بحث است؛ در کشور حدود 10 میلیون و 100 هزار موتورسیکلت را شماره کرده‌ایم که قطعا رقم موتورسیکلت‌های موجود در کشور بالاتر از این است.


وزیر کشور با بیان اینکه «260 نوع موتورسیکلت در ایران تولید می‌شود»، ادامه داد: آثار و عوارضی که با آن مواجه هستیم علاوه بر بحث ترافیک، مسایل آلودگی هوا و تصادفات است که آسیب‌های زیادی در فضای اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کند.


رحمانی‌فضلی اضافه کرد: گفته شده است که برخورد مناسبی با موتورسواران متخلف نشده است که باید بگویم از سال 90 تا 94 ،16 میلیون و 746 مورد با موتورسواران متخلف برخورد قانونی شده است.


پس از توضیحات وزیر کشور، نماینده سوال‌کننده اظهار کرد: اگرچه از توضیحات آقای رحمانی‌فضلی قانع نشدم اما از آنجا که نمایندگان درباره انتصابات در استان‌هایشان نسبت به وزیر کشور تذکر دادند، ممکن است رای‌گیری درباره پاسخ آقای وزیر، بهانه‌ای باشد که نمایندگان به توضیحات وزیر رای منفی دهند.


وی ادامه داد: به اعتقاد من اگر امروز درباره این سؤال رأی‌گیری شود رأی نمایندگان پاسخ وزیر به سؤال من را منعکس نمی‌کند بلکه مشکلات حوزه‌های انتخابیه را انعکاس خواهد داد لذا من به وعده‌های ایشان درباره برخورد با موتورسواران اکتفا می‌کنم و امیدوارم تا پایان سال 31 شهر نمونه در 31 استان کشور معرفی شود.


نماینده مردم تهران در مجلس افزود: با وجود اینکه من از پاسخ آقای رحمانی‌فضلی قانع نشدم اما تنها می‌گویم که قانع شدم.


محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در توضیح با اشاره به وجود خلأ قانونی در این زمینه از وزیر کشور خواست لایحه مربوطه را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه دهد و به معرفی شهر نمونه در استان‌ها بپردازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته