دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1398 - 07:03

فساد 200 میلیارد دلار در دوران حکومت بوتفلیقه؟

برخی از برآوردهای حکایت از این دارد که 200 میلیارد دلار در دوران حکومت بوتفلیقه در الجزایر فساد رخ داده است.
کد خبر : 399409
cc167e9e-54c7-469e-816f-4582ce7cc92e.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، چندی پیش عبدالعزیز بوتفلیقه که چند دهه زمامدار الجزایر بود از سمت خود استعفا داد. معترضان با بیان اینکه رئیس‌جمهور موقت با «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور همدست است، اعلام کردند که حکومت فاسد، سیاست‌زده و نژادپرست نمی‌خواهند. آنها همچنین خواستار محاکمه همه مسئولان فاسد و کسانی شدند که در کشور نژادپرستی را ترویج می‌دهند. 


عبدالقادر بن‌صالح ۷۷ ساله پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد در انتخابات آینده الجزایر شرکت نکند. وی حدود ۱۰ روز پیش با فشار ارتش، سمت ریاست جمهوری موقت الجزایر را پذیرفت.


در همین رابطه بسیاری از مقامات این کشور به دلیل فساد توسط دستگاه قضائی الجزایر بازداشت شده‌اند. برخی از مسئولان الجزایر به اسراف و فساد 200 میلیارد دلاری در زمان حکومت بوتفلیقه به زندان فرستاده شدند. علی حداد یکی از تاجرانی است که به علت فساد در دوران حکومت قبل به زندان رفته است. او ثروت‌مندترین فردی است که در الجزایر به اتهام فساد زندان رفته است.


یکی از اتهامات وی توافق مخفیانه با دولت برای پولشوی در الجزایر است. وی با نفوذ در دولت‌های وابسته به بوتفلیقه سندهای برای نقل و انتقال املاک و دارایی‌ها را انجام می‌داد. عبد‌المالک سلال و احمد يحيى دو نخست‌وزیر سابق الجزایر نیز در صف بازداشت شدگان قرار دارند. بر طبق آماری برآورد می‌شود نزدیک به 200 میلیارد تومان فساد در زمان رئیس‌جمهور سابق و مخلوع الجزایر صورت گرفته است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: الجزایر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته