دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 16:13
مهدی‌پور خبر داد:

حضور 94 دانشجوی دانشگاه آزاد کرمان در طرح ملی کنترل فشار خون

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از حضور 94 دانشجوی این دانشگاه در طرح ملی کنترل فشار خون خبر داد.
کد خبر : 399368
00d74989-ea12-499f-9738-dbf687a778b2.jpg

سیمین مهدی‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان درباره حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در طرح ملی کنترل فشار خون اظهار کرد: مشارکت این دانشگاه در بسیج ملی کنترل فشارخون از چهارم خرداد  با حضور در جلسه ویدئوکنفرانس سراسری و به دعوت محمد رحمتیان مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شده است.


وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و برنامه‌ریزی در این زمینه از چهارم خرداد سال جاری آغاز  شده است، گفت: دانشجویان در جلسات مربوط به آمادگی این طرح ملی شرکت کرده و پس از انجام پیش‌آزمون و مراحل بعد از آزمون، مجوز شرکت در این طرح برای دانشجویان شرکت‌کننده از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان صادر شد. 


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: برنامه‌ریزی برای استقرار دو ایستگاه سنجش فشارخون با مدیریت دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه و هماهنگی‌های لازم با مهدی شفیعی مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان، انجام شده است.


عضو کمیته استانی پیشگیری از اعتیاد و کمیته استانی پیشگیری از HIV، پایان این طرح ملی را ۱۵ تیرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: ایستگاه اول در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و ایستگاه دوم در دانشگاه شهید باهنر مستقر و فعالیت ایستگاه‌ها از ۱۸ خردادماه جاری، همزمان با سراسر کشور آغاز شد.


مهدی‌پور افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی برای استقرار نیرو در این دو ایستگاه با حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و دانشکده پرستاری، مامایی و بهداشت، معاونت پزشکی واحد کرمان و مسئولان و همکاران دانشگاه انجام شد. 


فعال حوزه و سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها با بیان اینکه مجموعاً ۹۴ نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در برنامه غربالگری ایستگاه‌ها قرار گرفتند، تصریح کرد: ۵۸ دانشجو در ایستگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و ۳۶ نفر از دانشجویان در ایستگاه دانشگاه شهید باهنر مستقر شدند و برای ۱۸ نفر از دانشجویان، نام کاربری و رمز عبور تعریف شد و موارد فشارخون اندازه گیری شده، طبق برنامه کشوری، بصورت آنلاین در سامانه بسیج ملی فشار خون ثبت شده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته