دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 14:28
مدیرکل دریانوردی هرمزگان:

بیش از 15 میلیون تن کالا در بنادر بازرگانی هرمزگان جابه‌جا شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۱۵,۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر بازرگانی تخلیه و بارگیری شد.
کد خبر : 399361

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت راه و شهرسازی، الله‌مراد عفیفی‌پور درباره عملکرد دو ماهه سال جاری بنادر استان هرمزگان گفت: طی این مدت، ۲۵۹ هزار و ۳۰۷ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.


وی با اشاره به بهره‌مندی استان هرمزگان از پیشرفته‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور اذعان کرد: از آغاز امسال تا ابتدای خردادماه جاری، ترابری 5 میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۲۵ نفر سفر در پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به وجود ۷۱ بندر بزرگ و کوچک تحت نظارت این اداره کل خاطرنشان کرد: طی این مدت، در مجموع ۱۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۱ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.


به گفته عفیفی‌پور، از مجموع عدد یاد شده، ۹ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۷۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۵ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۸۹ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری، 6 میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۱۲ تن انواع کالاهای غیرنفتی صادر شد که رشد سه درصدی به ثبت رسید.


وی اضافه کرد: همچنین، بالغ بر ۳۳۰ هزار و ۱۲۴ تن کالای غیرنفتی، ترانشیپ و ۴۱۴ هزار و ۹۱۱ تن نیز ترانزیت شد.


حمل و نقل ساحلی کالا، ۹درصد افزایش یافت


عفیفی‌پور از واردات ۸۵۶ هزار و ۷۵۷ تن و کاپوتاژ یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۳۵ تن از اینگونه کالاها سخن به میان آورد و افزود: در بخش کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی کالا)، رشد ۹ درصدی به ثبت رسید.


صادرات ٢ میلیون تن انواع فرآورده نفتی


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده‌های نفتی طی دو ماه گذشته را 2 میلیون و ۶۶ هزار و ۶۳ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، 3 میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۵۴ تن کابوتاژ و 5 هزار و ۸۶۵ تن از این محموله‌های تجاری نیز ترانزیت شد.


عفیفی‌پور تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی دو ماه سال جاری را ۲۳ هزار و ۴۶ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۸۳۳ فروند مربوط به کشتی‌های بالای هزار تن و ۲۲ هزار و ۲۱۳ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

برچسب ها: کالا کشتیرانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته