دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 12:00
بشیریان خبر داد:

آخرین وضعیت کاروان ایران در آستانه اعزام به یونیورسیاد ۲۰۱۹

دبیرکل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: علت حضور محدود در مسابقات یونیورسیاد، نرسیدن به حدنصاب است. بحث بودجه نبود، بلکه بحث کیفی بودن کاروان مطرح بود.
کد خبر : 399285
350450p427EDNmain1E8A3869.JPG

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، هادی بشیریان در خصوص رشته‌های نهایی اعزامی به یونیورسیاد 2019 در ایتالیا اظهار کرد: علاوه بر چهار رشته والیبال، تیراندازی، تکواندو و تیراندازی با کمان، پیش‌بینی حضور شمشیربازی، جودو و دو و میدانی را هم کردیم و مجوز آن را از شورای برون‌مرزی گرفتیم. دو و میدانی یک‌رشته رکوردی است و در هیئت‌رئیسه فدراسیون و کمیته فنی حدنصاب فنی تعیین شد و مسابقات قهرمانی آسیا در قطر مبنا قرار گرفت که متأسفانه رکوردها اختلاف زیادی داشت. حتی فدراسیون دو و میدانی اعلام کرد با هزینه خودش چند نفر را اعزام می‌کند؛ ولی بحث بودجه نبود، بلکه بحث کیفی بودن کاروان مطرح بود.


وی افزود: شرایط اعزام جودو نیز مانند دو و میدانی بود. در شمشیربازی نیز نفرات مطرح دانشجو نبودند و نفرات اصلی تیم ملی نیز از نظر سنی بالاتر از سن ورودی یونیورسیاد بودند.


دبیرکل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی عنوان کرد: تیم والیبال به‌عنوان اولین گروه از ورزشکاران 10 تیر اعزام می‌شوند. گروه دوم اعزامی(12 تیر) گروه تیراندازی است و اعزام گروه سوم  تیر و کمان و تکواندو خواهند بود که14 تیرماه اعزام می‌شوند. در این دوره 42 ورزشکار و حدود 17 نفر کادر فنی، پزشکی و آنالیزور اعزام می‌شوند.


بشیریان در خصوص مشکلات سرمایشی آکادمی ملی المپیک و تأثیر آن بر شرایط تمرین دانشجویان گفت: دستگاه‌های آکادمی خراب است و دنبال آن هستند که درست شود و شبانه‌روز تلاش می‌کنند.


دبیرکل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در خصوص پاداش مدال‌آوران در یونیورسیاد خاطرنشان کرد: آیین‌نامه پاداش‌ها را به هیئت‌رئیسه دادیم و هفته آینده نهایی می‌شود. طبق آیین‌نامه مدال‌آوران می‌توانند در یک مقطع بالاتر تحصیل کنند، ولی فقط یک‌بار می‌توانند از آن استفاده کنند. فقط کسب مدال یونیورسیاد این امتیاز را برای دانشجویان دارد که بتوانند بدون کنکور راهی مقطع دکترا شوند.


بشیریان تأکید کرد: در بحث بودجه مشکلی نیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان حمایت خوبی کردند و فدراسیون‌ها هم کمک کردند. در این دوره رشته‌ها محدود بوده و امکان تکرار عنوان گذشته سخت است. وزنه‌برداری و ووشو از مسابقات حذف‌شده و اوزان تکواندو از هشت وزن به 6 وزن رسیده است. امیدوارم بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.


انتهای پیام/4084/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته