دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1398 - 14:31
یکرنگی مطرح کرد:

امکان استفاده دانش‌آموزان از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی رامسر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت: دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند از امکانات دانشگاه از جمله کتابخانه، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها استفاده کنند.
کد خبر : 399096
photo_2019-06-18_08-56-15.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رامسر، علیرضا یکرنگی صبح امروز در نخستین همایش جامع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد، گفت: موضوع انتخاب رشته برای دانش‌آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است.


وی افزود: خانواده‌ها باید از پایان پایه نهم اقدام به انتخاب رشته تحصیلی و شاخص تحصیلی کرده و فرزندان خود را با انتخاب مناسب و آگاهانه به سمت مسیر درست و سبک زندگی سالم هدایت کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر یادآور شد: این واحد دانشگاهی تعامل بسیار خوبی با آموزش‌وپرورش دارد و این همکاری ادامه‌دار خواهد بود و دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند از امکانات ما از جمله کتابخانه، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها استفاده کنند.


یکرنگی گفت: همه ما برای ساختن آینده و تربیت فرزندان‌مان مسئولیم و امیدوارم مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر بتواند در آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان این شهرستان سهیم باشد.


وی درباره راه‌اندازی هنرستان فنی و حرفه‌ای سما اظهار کرد: هنرستان پسرانه سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر تأسیس شده و در چهار رشته  تحصیلی در نیمسال نخست 99-98 دانش‌آموز می‌پذیرد و در تلاش هستیم مهد کودک و پیش‌دبستانی و هنرستان دخترانه سما را در آینده  راه‌اندازی کنیم.


در ادامه رئیس مرکز سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت: این همایش برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان به‌ویژه پایه نهم برای آشنایی بیشتر با روش‌های انتخاب درست برگزار شده است.


محتشم خانی اظهار کرد:  افت تحصیلی، نبود رضایت شغلی، لذت‌نبردن از زندگی، سرخوردگی و شکوفانشدن استعداد فرزندان می‌تواند از نتایج انتخاب رشته نادرست باشد.


وی افزود: توان علمی یا سابقه تحصیلی دانش‌آموز، استعداد، علاقه و شناخت رشته‌ها از عوامل مؤثر در هدایت تحصیلی بوده و یک انتخاب درست باید آگاهانه، آزادانه و مدیریت‌ شده باشد.


رئیس مرکز سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با بیان روش‌های تست رغبت‌سنجی اظهار کرد: باید فرزندان‌مان را به سطحی از دانایی برسانیم که خودشان به‌صورت کاملاً  آگاهانه و با توجه به توانایی‌ها و رغبت‌های خویش، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های محیطی، آزادانه انتخاب کنند و سپس تصمیم‌گیری نهایی خود را در تعامل سه‌جانبه خودشان، خانواده و مشاوران انجام دهند.


به گزارش آنا، در ادامه جلسه هریک از دانش‌آموزان و والدین سؤالاتی را مطرح کردند که توسط رضی کاظمی کارشناس هدایت تحصیلی اداره آموزش‌وپرورش رامسر پاسخ داده شد.


انتهای پیام/4117/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته