دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آشنایی با همه تاجران خنده برنامه «خندوانه»

خندوانه این شب‌ها به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون تبدیل شده و مسئولان این برنامه توانسته‌اند از این ظرفیت هم برای فرهنگ‌سازی و هم برای درآمدزایی به‌خوبی استفاده کنند.
کد خبر : 39903

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، شبکه نسیم از آن دست شبکه‌هایی بود که تا همین یک‌سال اخیر به دلیل کم‌تماشاگر بودن، هیچ پیام بازرگانی در آن پخش نمی‌شد، در حالی که حالا به‌ لطف برنامه خندوانه توانسته است نظر فعالان حوزه کسب‌وکار را به خوبی جلب کند. خندوانه با اجرای رامبد جوان این روزها گردش مالی قابل توجهی در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.


780#*


شاخص‌ترین درگاه تلفن همراهی که بارها و بارها در طول برنامه خندوانه از آن یاد می‌شود #780* است که بخش مهمی از خدمات و برنامه‌های این برنامه تلویزیونی را پوشش داده است.


بخشی از این خدمات مانند رای دادن به بازیگران، رایگان است اما بخش‌های دیگر مربوط به این برنامه مانند همسفره و کمپین قطره‌قطره که تاکنون 3 میلیون نفر عضو جذب کرده است، برای مخاطبان هزینه‌بر است.


با ورود به این درگاه بانکی، امکان انجام برخی خدمات همچون خرید شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری، پرداخت قبوض و مانده‌گیری از حساب‌های بانکی فراهم است. ترویج استفاده از این کد USSD که نوعی تراکنش غیرحضوری است، نوعی فرهنگسازی برای خدمات اکترونیک و غیرحضوری به‌شمار می‌رود، اما، طبیعتا، تبلیغ آن در حالی که انواع کدهای USSD مشابه وجود دارند،‌ گردش مالی خوبی برای خندوانه داشته است.


محصولات یک‌ویک


شرکتی که در چند سال اخیر با کمرنگ شدن تبلیغات بازرگانی و افزایش رقیبان در این بخش با کاهش مشتری مواجه شده بود، این روزها در خندوانه حضوری فعال دارد. یک‌و‌یک با تبلیغاتی که در طول این برنامه از طریق پخش زیرنویس دارد و هدایایی که به شرکت‌کنندگان در این برنامه می‌دهد، به دنبال احیای مجدد برند خود است.


فروش کتاب


یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی و البته تجاری برنامه خندوانه، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با اهدای جوایز میلیونی بود. رامبد جوان در طول این برنامه، بارها دو کتاب را به مخاطبان به‌صورت کاغذی و دیجیتال معرفی کرد که حتی هزینه ارسال آنها رایگان بود. این دو کتاب که شاید جزو کتاب‌های رده متوسط دوران معاصر بودند، توانستند به لطف تبلیغات این برنامه فروش‌هایی میلیونی داشته باشند و از این راه تیراژشان را افزایش دهند.


دی‌جی کالا


یکی دیگر از شرکت‌های تجاری که به عنوان اسپانسر در این برنامه سرمایه‌گذاری کرده بود، فروشگاه دی‌جی کالا بود که هم به شرکت‌کنندگان و هم مهمانان برنامه جوایزی را اهدا می‌کرد.


مجری برنامه نیز در طول برنامه هم از فروشگاه نامبرده تعریف می‌کرد و هم مردم را به خرید از این فروشگاه تشویق می‌کرد.


مسابقه پیامکی


این مسابقه صرفا یک درگاه نظرسنجی نیست و در واقع سامانه هواداری برنامه خندوانه است. وقتی مشترکان پاسخ مسابقه را ارسال می‌کنند، به عضویت کمپین هواداران برنامه خندوانه در می‌آیند و بعد از آن به ازای هر پیامکی که به دست مشترکان می‌رسد، 150 تومان از حساب آنها کسر خواهد شد.


البته این سامانه راهی برای لغو این خدمت نیز گذاشته است تا شرکت‌کنندگان در این مسابقه بتوانند از عضویت در این مسابقه انصراف دهند.


724#*


یکی دیگر از درگاه‌های بانکی که در ابتدای سال جاری به مرور در برنامه خندوانه از آن یاد می‌شد، سامانه تلفن همراه بانک سامان بود. البته این بانک تنها امکان انجام تراکنش‌های بانکی را برای کاربران خود فراهم کرده بود و خدمتی از برنامه خندوانه در آن ارائه نمی‌شد.


رایتل


در روزهایی که به‌ دلیل ورود اپراتورهای اول و دوم کشور به نسل سوم و چهارم تلفن همراه، فروش سیم‌کارت‌های رایتل با کاهش محسوسی همراه شده بود، این شرکت توانست بخشی از محصولات خود را از طریق این برنامه معرفی کند.


پرسیل


یکی دیگر از شرکت‌های تولیدی حامی برنامه خندوانه، شرکت پرسیل است که پیش از آغاز برنامه، پیام‌بازرگانی مربوط به این شرکت فروشنده محصولات شوینده پخش می‌شود و مخاطبان را دعوت به تماشای این برنامه می‌کند.


متروی تهران


تبلیغات متعدد خندوانه در ایستگاه‌های متروی تهران به چشم می خورد. گفته می‌شود مترو بخش قابل توجهی از هزینه‌های این برنامه را بر عهده گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب