دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 09:53
وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن شکوفه‌ها:

امسال یک میلیون و 300 هزار کلاس اولی به مدرسه می‌روند

وزیر آموزش و پرورش از ورود یک میلیون و 300 هزار دانش آموز کلاس اولی به دبستان‌های کشور خبر داد و گفت:‌ در سال گذشته درصد تحت پوشش پیش دبستانی‌ها 14 درصد افزایش یافت.
کد خبر : 39897

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها و جشن غنچه‌ها که در مدرسه زهرای مرضیه (ص) در منطقه 8 تهران برگزار شد، اظهار کرد: روز شکوفه‌ها که همراه با حضور دانش آموزان کلاس اولی است و همچنین جشن غنچه‌ها که با حضور نوآموزان پیش دبستانی در مدرسه است را تبریک می‌گویم.


وی افزود:‌ امیدوارم با تلاش معلمان، مدیران و دست اندرکاران آموزش و پرورش در فضای آموزشی شاهد رشد، تعالی و بالندگی دانش آموزان باشیم.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال یک میلیون و 300 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدرسه می‌شوند، اضافه کرد: امسال در مجموع 130 هزار کلاس درس در دوره ابتدایی برای بیش از هفت میلیون دانش آموز خواهیم داشت.


فانی معلمان را به عنوان نقش اصلی به عنوان کسانی که در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش اصلی را دارند معرفی کرد و گفت:‌به اولیای دانش آموزان می گویم که همکاری نزدیک اولیا، مربیان و معلمان می‌تواند در تربیت دانش آموزان موثر باشد.


وی ادامه داد:‌هر چقدر ارتباط بیشتر و بهتری بین اولیا و معلمان وجود داشته باشد همکاری بین خانه و مدرسه بیشتر می‌شود و این هماهنگی نتیجه تعلیم و تربیت بهتر خواهد بود.


فانی با اشاره به اینکه فرزندان سرمایه اصلی خانواده ها هستند بیان کرد:‌ فرزندان آینده سازان ایران اسلامی هستند و آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند این سرمایه‌ها را حفاظت و صیانت کند.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال تحصیلی 94-95 که امروز و فردا شاهد آغاز آن هستیم بیش از 13 میلیون و 200 هزار دانش آموز در 105 مدرسه با حضور غریب به یک میلیون فرهنگی تحصیل را آغاز می‌کند.


وی با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی اضافه کرد:‌ یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش توسعه پیش دبستانی است. دانش آموزان قبل از 6 سالگی وارد پیش دبستانی می‌شوند که این موضوع در مناطق دو زبانه و محروم مورد توجه است.


وزیر آموزش و پرورش افزود:‌ در سال گذشته تحت پوشش پیش دبستانی 14 درصد افزایش پیدا کرد و امیدوارم این درصد در سال آینده بیشتر شود.


فانی معلمان را اصلی‌ترین رشد آموزش و پرورش دانست و گفت:‌ تلاش می‌کنیم در سال جدید در راستای توانمند سازی، افزایش شایستگی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای و انگیزه همکاران کارهای لازم را انجام دهیم.


وی با بیان اینکه هم اکنون احکام رتبه‌بندی معلمان در ادارات آموزش و پرورش استان‌ها در حال صدور است اضافه کرد:‌ امیدواریم این اقدام گام اول برای افزایش انگیزه در بین معلمان باشد.


به گزارش آنا، علی اصغر فانی در ادامه این مراسم مدرسه خیر ساز زهرای مرضیه را نیز افتتاح کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته