دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1398 - 00:10
کارنامه ۳۰ سال صلابت-3

سنایی‌راد: رهبری اجازه شکل‌گیری بحران‌های جدی را ندادند

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: رفتار و قاطعیت رهبر انقلاب اجازه نداد تا بحران جدی برای کشور ایجاد شود.
کد خبر : 398908

سردار مهدی سنایی‌راد در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران در دوره زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در طیف گسترده سخت و نرم قابل تعریف است که ایشان حکیمانه و به‌گونه‌ای تدبیر فرمودند تا این تهدیدات هرگز شکل عملی به خود نگیرد و به حمله نظامی منجر نشود.


وی ادامه داد: در این دوره افزایش سطح توانمندی دفاعی و بازدارندگی را رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار دادند و به همین دلیل در بالاترین سطح در این خصوص قرار داریم.


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: تنها دشمن در یک مورد علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام به شیطنت نظامی کرده است که آن هم تجهیز و تقویت داعش و به راه انداختن جنگ‌های نیابتی بود، اما تدابیر فرمانده معظم کل قوا اجازه نزدیک شدن تروریست‌های تکفیری را به مرزهای کشورمان نداد.


سنایی‌راد گفت:‌ همچنین تدابیر فرمانده معظم کل قوا مانع از شکل‌گیری ائتلاف علیه جمهوری اسلامی ایران در منطقه شده است و اگر هم دشمن تصمیمی برای ایجاد این ائتلاف بگیرد، برآورد سود و زیان قطعاً مانع از شکل‌گیری آن می‌شود.


وی با اشاره به حوادث 11 سپتامبر گفت: پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 و لشکرکشی آمریکا به منطقه، عده‌ای از احتمال جنگ میان ایران و آمریکا سخن می‌گفتند و آن‌چنان از این موضوع ترس داشتند که بحث مذاکره با این کشور را به میان آوردند، اما رفتار و قاطعیت رهبر انقلاب اجازه نداد تا بحران جدی برای کشور ایجاد شود و تَن به مذاکره با آمریکا در این رابطه بدهیم.


این کارشناس مسائل دفاعی با اشاره به استراتژی تشدید فشار از سوی دولت ترامپ گفت: رئیس‌جمهور آمریکا با تشدید راهبرد فشار و ایجاد شبح جنگ شدیداً نیازمند مذاکره با کشورمان است، اما شکست مذاکره با کره شمالی و عملی نشدن احداث دیوار میان آمریکا و مکزیک و عدم موفقیت در اجماع‌سازی علیه ایران، ترامپ را در رسیدن به اهدافش در مقابل جمهوری اسلامی ناکام گذاشته است.


سنایی‌راد بیان کرد: آمریکایی‌ها حتی در قبال این میزان از فشاری که به ما وارد می‌کنند، موفق به دریافت کوچکترین امتیازی از جمهوری اسلامی نشدند که در این موفقیت‌ها نباید از نقش رهبری فرمانده معظم کل قوا غفلت کرد که مهمترین تأثیر را در این 30 سال داشته است.


انتهای پیام/4079/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته