دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور صنایع وزارت صنعت:

واردات کالاهای مشابه ساخت داخل ممنوع می‌شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: اگر ظرفیت ساخت داخلی کالایی در کشور وجود داشته باشد واردات مشابه آن ممنوع و یا با اعمال شرایط تعرفه‌ای آن را مدیریت می‌کنیم.
کد خبر : 398830
636780892684749817_lg.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، فرشاد مقیمی در نشستی که با حضور نمایندگانی از انجمن تخصصی صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان ماشین‌آلات پخت نان و شیرینی، سندیکای آسانسور و پله‌برقی و جامعه قالب‌سازان ایران برگزار شد، گفت: با اعلام رسمی هر واحد صنعتی و یا تشکل مربوطه در مورد داخلی سازی یک کالای وارداتی، فرآیند ممنوعیت و یا محدودیت واردات کالای مشابه در دستور کار می‌گیرد.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای تحقق اهداف نهضت ساخت داخل موظفیم همه ابزارهای حمایتی را بکار بگیریم و در این مسیر شناسایی دقیق چالش‌ها و همه فرصت‌های موجود یک ضرورت غیرقابل‌انکار است.


مقیمی ادامه داد: جلسات تخصصی کمیته‌های پایش صنایع با نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌ها باهدف احصاء دقیق مشکلات و مسائل صنایع مختلف تشکیل می‌شود.


وی گفت: برای اتخاذ تصمیمات کاملاً کارگشا و البته مؤثر، اولویت را در دریافت نقطه نظرات و راهکارهای پیشنهادی خود صنعتگران قرار داده‌ایم تا با یک هم‌افزایی مشترک بتوانیم از شرایط خاص کنونی به‌سلامت و با بهترین نتایج ممکن عبور کنیم.


معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با توانمندسازی و رشد بخش‌های مختلف صنعت، خوداتکایی و خودکفایی ازجمله نتایج درخشان این دوره خواهد بود.


گفتنی است در این نشست وضعیت تولید محصولات مهم و استراتژیک صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات، واردات محصولات مشابه، تأمین نقدینگی، روند تأمین مواد اولیه و وضعیت صادرات این صنایع موردبحث و برسی قرار گرفت.


انتهای پیام/4092/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته