دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1398 - 13:00
نفرزاده در گفتگو با آنا:

تصمیم کولاکوویچ برای میدان دادن به باتجربه‌ها عاقلانه بود

کارشناس والیبال گفت: با توجه به اینکه امسال تیم ملی والیبال صعود دارد بنابراین کار کولاکوویچ برای میدان دادن به بازیکنان باتجربه‌ها عاقلانه بود.
کد خبر : 398773

فرهاد نفرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی والیبال در پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: تیم ملی امسال متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه در لیگ ملت‌های والیبال شرکت کردند و موفق شدند از 9 دیدار، هشت پیروزی به‌دست بیاورند. این تیم نمایش قدرتمندی در لیگ ملت‌ها داشت و امسال برخلاف سال‌های گذشته، شروع خوبی را داشتند. آنها توانستند در هفته اول سه پیروزی به‌دست بیاورند که همین موضوع از نظر روانی و انگیزشی شرایط را برای بازیکنان به ایده‌آل رساند.


وی ادامه داد: در هفته دوم با برنامه‌ریزی بهتر توانستند امتیازات خوبی جمع کنند و از سه بازی دو پیروزی به‌دست آوردند. در بازی مقابل برزیل آنها در یک رقابت پایاپای شکست خوردند که به نظرم همین شکست هم اندازه یک پیروزی ارزشمند بود. سخت‌ترین بازی ملی‌پوشان در هفته سوم بود، زمانی که مقابل تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه قرار گرفتند. خوشبختانه ملی‌پوشان توانستند در این هفته هم سه پیروزی به دست بیاورند و در جایگاه صدر قرار بگیرند. این نتیجه نشان می‌دهد که تیم ملی والیبال یکی از تیم‌های آماده در بین 16 تیم حاضر در لیگ ملت‌ها است.


این کارشناس والیبال در مورد بازی هفته چهارم ایران در اردبیل اظهار کرد: در هفته چهارم ملی‌پوشان باید مقابل تیم‌های پرتغال، استرالیا و فرانسه به میدان بروند. دو تیم استرالیا و پرتغال با توجه به سطح والیبال‌شان نسبت به ایران و مقایسه آنها با ملی‌پوشان در رده پایین‌تر قرار دارند و به همین خاطر می‌توانیم به راحتی بگوییم تیم ملی توان شکست این دو تیم را دارد اما در بازی مقابل فرانسه کار سختی پیش رو داریم. این تیم یکی از تیم‌های خوب والیبال دنیاست و به همین خاطر تلاش مضاعفی را از سوی بازیکنان تیم ملی می‌طلبد. من فکر می‌کنم ملی‌پوشان در این هفته دو پیروزی را راحت به دست می‌آورند و صعودشان را به مرحله فینال حتمی می‌کنند.


نفرزاده تأکید کرد: اگر ایران بتواند در هفته چهارم دو پیروزی به‌دست بیاورد و با توجه به سه پیروزی که در هفته سوم کسب کرد، صعودش قطعی خواهد بود و در هفته پنجم که به میزبانی بلغارستان برگزار می‌شود، بازی‌ها برای ملی‌پوشان جنبه تشریفاتی دارد چرا که صعودشان قطعی شده است. در هفته پنجم هم ایران باید با تیم‌های آمریکا، صربستان و بلغارستان بازی کند. تیم آمریکا با توجه به میزبانی به مرحله فینال صعود کرده است. تیم بلغارستان هیچ شانسی ندارد و شرایط تیم صربستان هم بینابین است. به‌طور حتم ایران در هفته پنجم هم می‌تواند یک تا دو پیروزی به‌دست بیاورد.


وی در مورد مصدومیت بازیکنان باتجربه و میدان ندادن به بازیکنان جوان از سوی ایگور کولاکوویچ اظهار کرد: هر تیمی که در هر تورنمنت به میدان می‌آید، یک هدف را در نظر دارد. 16 تیم در لیگ ملت‌های والیبال شرکت کرده‌اند ولی ما نمی‌توانیم بگوییم همه تیم‌ها به بازیکنان باتجربه خودشان استراحت داده‌اند تا آنها برای انتخابی المپیک آماده شوند. شما ببینید تیم برزیل تقریباً با نفرات اصلی‌اش در این رقابت‌ها شرکت کرده است و تیم‌های دیگر هم ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها را در اختیار دارند. بنابراین به هیچ عنوان این درست نیست که بگوییم فقط تیم ایران با بازیکنان اصلی خود به میدان آمده است. ضمن اینکه استراتژی هر مربی هم متفاوت است. ما امسال در لیگ ملت‌ها شروع خوبی داشتیم و شانس صعود و حتی روی سکو رفتن هم داریم، به همین خاطر نباید به راحتی آن را از دست بدهیم.


نفرزاده تأکید کرد:‌ در مسابقات انتخابی المپیک که به میزبانی روسیه برگزار می‌شود، ما باید واقع‌بین باشیم چرا که شانس کسب سهمیه در این رقابت‌ها برای ایران با توجه به میزبانی روسیه خیلی پایین است چرا که حد و اندازه والیبال روسیه از تیم ما بالاتر است. البته که ناامید نیستیم و بازیکنان تمام تلاش خود را خواهند کرد اما این یک واقعیت است که نباید آن را نادیده بگیریم. با توجه به این شرایط، ایران یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه المپیک دارد و آن‌هم مسابقات قاره‌ای است. در رقابت‌های قاره‌ای، ملی‌پوشان باید با تیم‌های چین، استرالیا و کره جنوبی بازی کنند. قطعاً سطح ایران از این تیم‌ها بالاتر است و شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های قاره‌ای دارد. ما اگر بتوانیم در روسیه سهمیه به‌دست بیاوریم یک کار خارق‌العاده انجام داده‌ایم اما اگر هم این اتفاق رخ ندهد، یک موضوع کاملاً طبیعی است.


وی در پایان تأکید کرد: بنابراین اینکه برخی کارشناسان به عملکرد ایگور کولاکوویچ در رقابت‌های لیگ ملت‌ها ایراد می‌گیرند و معتقدند او باید به جوان‌ترها میدان می‌داد، به‌نظرم خیلی منطقی نیست به این خاطر که ما امسال شانس صعود را داریم و می‌توانیم از این موقعیت به خوبی استفاده کنیم. به هر حال هر مربی در کارش اشکالاتی دارد و کولاکوویچ هم از این قاعده مستثنی نیست اما به نظرم در این موضوع کار درستی را انجام می‌دهد.


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته