دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1398 - 13:48
با ورود مدعی‌العموم؛

5 عضو شورای شهر بهشهر جلب و تفهیم اتهام شدند

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران گفت: پنج عضو شورای اسلامی شهر بهشهر جلب و تفهیم اتهام شدند.
کد خبر : 398771
1397112920383968016691094.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دادگستری استان مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری با بیان اینکه ارائه نظر شخصی و دخالت‌های بی‌جهت در اداره امور شهری و اعمال رفتار خلاف توسط اعضای شورای اسلامی شهر بهشهر، نارضایتی شهروندان را در پی داشته، اظهار کرد: شهروندان به تبع این موضوع برای احقاق یا تضییع حقوق خویش، موضوع را به مدعی‌العموم گزارش کرده و خواستار اقدام عاجل قانونی برای حل این معضل بسیار مهم شدند.


وی ادامه داد: رفتار و عملکرد اعضای شورای شهر بهشهر نه تنها موجب خروج آنان از وظایف ذاتی قانونی خود شده؛ بلکه توقف و یا تعطیلی بخش‌های مختلف اداری و اجرایی شورای شهر و شهرداری و مواردی مانند تعیین تکلیف‌نشدن اجرای پروژه‌های شهری با نگاه شخصی از جمله آسفالت، ترمیم خیابان‌ها و کوچه‌های شهر، دفع زباله و ... را نیز موجب شده است.


رئیس کل دادگستری مازندران گفت: نتیجه رفتارها و اقدامات غیرقانونی اعضای شورای شهر برخلاف مصالح عمومی و بعضاً دارای تبعات اجتماعی و امنیتی و حتی حیف و میل اموال عمومی بوده و به شکایت کیفری اعضا علیه یکدیگر و تشکیل پرونده کیفری منجر شده است.


وی افزود: بر این اساس در راستای حفظ اموال عمومی و بیت‌المال توسط مدعی‌العموم، پرونده در یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب بهشهر ثبت و در ادامه برای رسیدگی به اتهام آنان دایر بر اختلاس، احضاریه صادر شده که به لحاظ حضور نداشتن در مهلت مقرر، برگ جلب پنج عضو شورای اسلامی شهر بهشهر صادر و پس از حضور و تفهیم اتهام  به رفع اثر جلب آنان اقدام شده است.


اکبری خاطرنشان کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه داشته و پرونده در جریان رسیدگی است.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته