دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 15:09
سپهری‌وفا خبر داد:

کاهش قیمت گوشت قرمز در همدان از ماه آینده

رئیس اتحادیه قصابان همدان گفت: از تیرماه قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در استان 5 تا 10 هزار تومان کاهش می‌یابد.
کد خبر : 398521

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، اکبر سپهری‌وفا اظهار کرد: چند ماه است که قیمت گوشت قرمز ثابت مانده است؛ اما در ماه آینده سیر نزولی قیمت گوشت در همدان آغاز می‌شود.


وی با بیان اینکه در تیرماه قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز حداقل 5 هزار تومان کاهش می‌یابد، تصریح کرد: ممکن است در ماه‌های آینده این کاهش قیمت به 10 هزار تومان نیز برسد.


رئیس اتحادیه قصابان همدان اضافه کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوسفندی 92 هزار تومان و نرمه آن نیز 125 هزار تومان است؛ هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله نیز با قیمت 95 هزار تومان و نرمه آن با نرخ 105 هزار تومان به فروش می‌رسد.


سپهری‌وفا با بیان اینکه در یک مقطع زمانی عرضه گوشت منجمد در بازار به صفر رسیده بود، یادآور شد: اکنون گوشت منجمد به میزان فروان در بازار موجود است و حتی مقدار عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است. عرضه فراوان گوشت منجمد در بازار عاملی برای کاهش قیمت گوشت گرم است.


وی تشریح کرد: هر کیلوگرم گوشت منجمد در بازار همدان با قیمت 50 هزار تومان به فروش می‌رسد که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 48 هزار تومان هم برسد.


رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه به علت کسادی بازار و کاهش تقاضای مردم برای خرید گوشت تعداد کشتار نیز کاهش یافته است، ابراز کرد: قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفند 86 هزار تومان و گوساله نیز 70 هزار تومان است.


سپهری‌وفا به موضوع قاچاق دام زنده اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی شدت گرفتن قیمت گوشت در سال گذشته مربوط به قاچاق دام بود؛ اما در این روزها آمار قاچاق دام نسبت به ماه‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته