دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1398 - 05:42

مکزیک محدودیت سفر دانشمندان را کاهش می‌دهد

دولت مکزیک مجبور شد محدودیت سفر دانشمندان به کشورهای دیگر را کاهش دهد.
کد خبر : 398517
J6GJMWFU2II6RLSPFQKDTSLNPE.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از تایمز هایر اجوکیشن، چندی پیش دولت مکزیک طرحی برای کاهش هزینه‌ها در حوزه علمی پیشنهاد داد که شامل کاهش 50 درصدی سفرهای بین‌المللی و کاهش 30 درصدی سفرهای داخلی محققان می‌شد.


البته این طرح با اعتراضات زیادی مواجه شد و رئیس‌جمهور مکزیک مجبور به برداشتن محدودیت‌ سفرهای خارجی و داخلی دانشمندان این کشور شد. با این حال دانشگاهیان مکزیک هشدار دادند که روابط دانشمندان با رئیس‌جمهور دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.


براساس این طرح تمام کارکنان مؤسسات تحقیقاتی و آموزشی دولت مکزیک برای سفر به خارج از کشور نیاز به مجوز رسمی دارند که توسط رئیس‌جمهور امضا شده باشد.


به گفته لوپز ابرادور که دسامبر سال گذشته ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، اگر می‌توان کاری را از طریق تلفن حل کرد، دیگر نیازی به سفر کردن نیست.


باوجود اینکه محتوای این طرح پیشنهادی می‌توانست هزینه‌های علمی در مکزیک را کاهش دهد اما سخت‌گیری‌های آن باعث اعتراضات بسیاری از سوی دانشگاهیان شد و سرانجام شورای علمی و فناوری مکزیک مجبور به تغییر شرایط آن شد.


دانشجویان، دانشمندان و دانشگاهیان فعال در حوزه علم و فناوری که موقعیت شغلی مهمی در دولت ندارند، برای سفرهای خارجی نیازی به مجوز رسمی ندارند.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته