دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 14:12
استاندار ایلام تأکید کرد:

لزوم ایجاد شهرک صنعتی تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در استان ایلام

استاندار ایلام، خواستار ایجاد شهرک صنعتی تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در استان ایلام شد و گفت: این موضوع می‌تواند در ایجاد اشتغال مولد نقش ایفا کند.
کد خبر : 398492
قاسم سلیمانی‌دشتکی.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر محورهای توسعه در استان ایلام، خواستار پررنگ‌تر شدن توجه دولت بر سه‌گانه نفت، گاز پتروشیمی شد.


وی گفت: استانی با داشتن 11 درصد منابع گاز و 4 درصد نفت کشور و با وجود زیرساخت‌های لازم برای صنعت پتروشیمی و صنایع پایین‌دست می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌عنوان قطب صنعت پتروشیمی در غرب کشور نقش‌آفرینی کند.


استاندار ایلام اضافه کرد: البته دولت، سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در ایلام انجام داده است که باید برای تکمیل، تسریع و توسعه پروژه‌های در حال اجرا و تخصیص اعتبارات این حوزه اهتمام ویژه داشته باشد.


سلیمانی دشتکی عنوان کرد: توسعه صنایع پایین‌دستی در کنار منابع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در ایلام می‌تواند ضمن اینکه چرخ توسعه در استان را شتاب بخشد، معضل بیکاری جوانان در این دیار را نیز تعدیل کند.


وی خواستار ایجاد شهرک صنعتی تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در استان ایلام شد و توضیح داد: این موضوع می‌تواند به‌عنوان یک مزیت و فرصت مهم برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد نقش ایفا کند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته