دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 13:48
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی:

مواضع قاطعانه رهبر انقلاب احترام جهانی نظام را افزایش داد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع قاطعانه رهبر انقلاب نسبت به پیام ترامپ احترام بین‌المللی و نفوذ راهبردی نظام را میان کشورها افزایش داد.
کد خبر : 398485
676497_189.png

احمد بخشایش‌اردستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در تحلیل پاسخ قاطعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در عدم پاسخگویی به پیام ترامپ و تأثیر آن بر قدرت بازدارندگی کشورمان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برابر گستاخی‌ها و بی‌ادبی‌های ترامپ، همیشه صراحت کلام به کار بردند و پاسخ ایشان به نخست‌وزیر ژاپن کاملاً گویای این حقیقت بود. همچنین هدف از نشر سخنان رهبر انقلاب خطاب به شینزو آبه در فضای مجازی و رسانه‌ها،‌ این را می‌خواست اثبات کند که مواضع اعلامی و اعمالی رهبر معظم انقلاب هیچ تناقضی با یکدیگر ندارد.


وی با بیان اینکه قاطعیت رهبری وزن سیاسی، بین‌المللی و بازدارندگی کشورمان را افزایش داد، گفت:‌ برای نمونه وقتی آقای روحانی برای شرکت در اجلاس شانگهای به قرقیزستان سفر کرد، بلافاصله رؤسای جمهور چین و روسیه با او دیدار می‌کنند،‌ درصورتی‌که بیش از این شاهد انجام چنین دیدارهایی به‌طور سریع نبودیم و معمولاً این نوع دیدارها با ابهام و تقاضا انجام می‌شد؛ لذا مواضع قاطعانه رهبر معظم انقلاب منجر شد تا نگاه این کشورها به ایران تغییر کند.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی و عدم پاسخگویی رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیام ترامپ، نوعی اقدام کم‌نظیر در میان کشورهای در حال توسعه‌ محسوب می‌شود و همین امر سبب می‌شود تا احترام بین‌المللی و نفوذ استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای جهان سوم افزایش یابد و قدرت و اقتدار ما توسعه پیدا کند.


بخشایش‌اردستانی با بیان اینکه آمریکا امروز در ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران عاجز است، تصریح کرد: امروز آمریکا حتی قادر به جنگ با کشورمان نیست؛ زیرا ما هم در جنگ الکترونیکی و هم در جنگ لجستیکی پیشرفت‌های بسیاری را داشته‌ایم.


وی گفت: مواضع قاطعانه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی این پیام را برای ملت و مسئولان به همراه داشت که باید روی پای خود بایستیم و نباید از تهدید و خط‌‌‌ و نشان کشیدن دشمن ترس به دل خود راه دهیم و حتی اگر امروز در خیابان‌های تهران از مردم سؤال شود که آمریکا می‌تواند به ایران حمله کند با خنده مردم مواجه می‌شویم؛ زیرا توده مردم هم می‌دانند که آمریکا توان جنگ با ایران را ندارد؛ لذا این موضوع در سیاست خارجی چیزی جزء اقتدار معنی نمی‌شود.


کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد: همان‌طور که تأسیس بسیج و سپاه قدس برای کشورمان اقتدار به ارمغان آورد؛ اگر مشکلات معیشتی هم حل شود بر دامنه اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته افزوده خواهد شد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته