دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 09:02
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد

افزایش 3 درصدی دانش‌آموزان کلاس اول نسبت به سال گذشته در شهر تهران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه امسال 98 هزار دانش‌آموز وارد کلاس اول شده‌اند، گفت: تعداد دانش‌آموزان پایه اول نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش پیدا کرده است.
کد خبر : 39847

محمود حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در آغاز سال تحصیلی جدید کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی چگونه ساماندهی شده است؟، اظهار کرد: برای برنامه بازگشایی مدارس و جشن شکوفه‌ها ما از اردیبهشت ماه یک برنامه راهنما را برای این جشن و بازگشایی مدارس به تمامی مدارس ارسال کرده بودیم.


وی افزود: خوشبختانه مدیران مدارس ما در فرصت طلایی خرداد ماه با هماهنگی معلمان و جلساتی که در این خصوص برگزار شد برنامه‌های مدونی را جهت بازگشایی مدارس طراحی کردند.


حسینی با بیان اینکه تقریبا 98 هزار دانش‌آموز پایه اول در شهر تهران ثبت‌‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: این تعداد دانش‌آموز توانسته‌اند از برنامه طرح سنجش ما عبور کنند و وارد کلاس اول ابتدایی شوند.


وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان پایه اول نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: در خصوص بحث ساماندهی نیروی انسانی با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دوره دوم ابتدایی، ما آموزش‌های لازم را به معلمان در خصوص طرح خوشه‌ای و تخصصی کردن آموزش ارایه داده‌ایم.


حسینی با بیان اینکه در پایه‌های پنجم و ششم برخی دروس به صورت تخصصی ارایه می‌شوند، تصریح کرد: در سه رشته ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی معلمان به صورت تخصصی تدریس می‌کنند.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه این معلمان قبل از شروع سال تحصیلی آموزش‌های لازم را دیده‌اند، توضیح داد: دانش‌آموزان در پی این طرح برای ورود به دوره متوسطه و مواجه شدن با چندین معلم آمادگی بیشتری پیدا می‌کنند.


وی با اشاره به ساماندهی نیروهای مازاد در دوره متوسطه دوم گفت: نیروها بر اساس شرایط تخصصی و رشته اصلی خود در دوره ابتدایی مشغول به کار شده‌اند و دروس تخصصی پایه‌های پنجم و ششم را تدریس می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته