دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1394 - 17:00
در دیدار وزرای دو کشور عنوان شد

وزیر بهداشت: تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی خصوصی مشترک ایران و ایتالیا / وزیر علوم ایتالیا: ارزیابی مدارک دانشجویان بعد از بازگشت به ایران مسئله است

در دیدار صبح امروز وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران و وزیر علوم ایتالیا در محل وزارت بهداشت، دو طرف بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی و تبادل تجربیات و همچنین ایجاد زمینه‌های نوین همکاری تاکید کردند.
کد خبر : 39843

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر جیانینی، وزیر علوم کشور ایتالیا با دکتر هاشمی وزیر بهداشت کشور در محل وزارت بهداشت پیش از ظهر امروز دیدار کرد.


در ابتدای این دیدار دکتر هاشمی به تشریح سیستم آموزش پزشکی در ایران پرداخت و گفت: اگرچه نظام آموزش پزشکی در ایران از وزارت علوم مجزاست اما استاندارهای آموزش عالی به دقت در آن رعایت می‌شود و آزمون‌های این حوزه در سطح ملی و با استانداردهای بین‌المللی برگزار می‌شوند.


وی با تشکر از دولت ایتالیا به خاطر نقش موثری که برای رفع تحریم‌ها ایفا کرده است، گفت: امیدواریم بتوانیم از این فرصت پساتحریم برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی استفاده کنیم.


وزیر بهداشت به سوابق طولانی همکاری‌های مشترک دو کشور اشاره کرد و گفت: امیدوار هستم شاهد آن باشیم که همکاری‌ها میان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی دو کشور گسترش یابد.


دکتر هاشمی افزود: امید است با همکاری دو کشور بتوانیم بر روی تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی خصوصی مشترک بین مراکز دانشگاهی ایران و ایتالیا و همچنین ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک به همکاری بپردازیم.


وزیر بهداشت، گفت: آنچه که در تفاهم‌نامه مشترک بر آن تاکید شده، آن است که بتوانیم در بخش آموزش و پژوهش شاهد تغییر جدی در روابط دو کشور باشیم.


وی اظهار امیدواری کرد: در فرصت بعدی ما میزبان وزیر بهداشت و درمان کشور ایتالیا باشیم تا بتوانیم در زمینه خدمات پزشکی نیز همکاری‌های جدیدی را تعریف کنیم.


دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند تحقیقات مشترکی در حوزه پزشکی داشته باشند و به فناوری‌های مشترک را در زمینه‌های بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و درمان‌های سلولی دست پیدا کنند.


هم چنین در ادامه دکتر جیانینی، وزیر علوم ایتالیا نیز در این دیدار گفت: ما در زمینه گسترش همکاری‌ها در دوران پساتحریم با شما هم‌ صدا هستیم و امیدوارم بتوانیم فصل نوینی را در همکاری دو کشور رقم بزنیم.


وی گزارشی از روند آموزش عالی کشورش ارائه کرد و گفت: در ایتالیا آموزش پزشکی در حوزه وزات علوم است اما حوزه بهداشت و درمان را وزارتخانه دیگری اداره می‌کند که حتما به وزیر بهداشت ایتالیا خواهم گفت که برای گسترش همکاری‌ها در زمینه بهداشت و درمان به ایران سفر کند.


وی یکی از زمینه‌های همکاری را حل مشکلات دانش‌آموختگان ایرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایتالیا عنوان کرد، گفت: ارزیابی مدارک دانشجویان ایرانی که بعد از تحصیل به ایران برمی‌گردند یکی از مسائلی است که امیدوار هستم در این خصوص موانع موجود برطرف شود.


وزیر علوم ایتالیا گفت: این دیدار بهترین چهارچوب را برای همکاری‌های بیشتر فراهم خواهد کرد. خصوصا در تبادل تجربیات در حوزه جراحی‌های فک و صورت و سوءهاضمه که البته در گذشته نیز در این زمینه دو کشور با هم همکاری‌هایی داشته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته