دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 19:20
پس از پایان سفر 3 روزه؛

روحانی تاجیکستان را به مقصد کشورمان ترک کرد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که به‌منظور شرکت در پنجمین اجلاس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) به تاجیکستان سفر کرده بود، دوشنبه را به مقصد تهران ترک کرد.
کد خبر : 398334
156060669516290500.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌ رسانی ریاست جمهوری،‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی در نخستین مرحله از این سفر، پنج‌شنبه 23 خردادماه به‌منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، عازم بیشکک پایتخت قرقیزستان شد.


وی در مدت حضور در قرقیزستان علاوه بر حضور و سخنرانی در جمع سران کشورهای عضو شانگهای، در دیدارهای جداگانه‌ای با رؤسای جمهور روسیه، چین و افغانستان گفتگو و در خصوص مسائل موردعلاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل‌نظر کرد.


رئیس‌جمهور همچنین روز شنبه در پنجمین کنفرانس (سیکا) مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات مهم منطقه را در جمع سران و مقام‌های  بیش از 20 کشور آسیایی حاضر در این نشست بین‌المللی تبیین و تشریح کرد.


روحانی همچنین در حاشیه اجلاس سیکا در شهر دوشنبه تاجیکستان در ملاقات جداگانه‌ای با رئیس اجرایی دولت افغانستان، رؤسای جمهور ترکیه و تاجیکستان و امیر قطر دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته