دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 17:43
صالحی‌امیری در جمع خبرنگاران:

دانشگاه الزهرا پرچم افتخار ورزش را به اهتزاز درآورده است

 رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دانشگاه الزهرا پرچم افتخار ورزش در رشته‌های مختلف را در این دانشگاه به اهتزاز درآورده است.
کد خبر : 398322

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا سیدرضا صالحی‌امیری در جمع خبرنگاران در حاشیه بیست‌وهفتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه سال 98-97 اظهار کرد: از ریاست محترم دانشگاه الزهرا و مسئولین این دانشگاه تقدیر و تشکر می‌کنم که توانستند پرچم افتخار ورزش در رشته‌های مختلف را در این دانشگاه به اهتزاز درآورند.


وی افزود: در آینده نه چندان دور دانشگاه الزهرا به‌عنوان یکی از دانشگاه‌هایی که بیشترین سکوهای قهرمانی مختلف ورزشی را از آن خود می‌کند، شناخته می‌شود.


 رئیس کمیته ملی  المپیک عنوان کرد : ما اعتقاد داریم حضور زنان در ورزشگاه به لحاظ مکانی همانند حضور زنان در دانشگاه، سینما و پارک است و میان این مکان‌ها تفاوتی نیست.


صالحی‌امیری در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: نگرانی از رعایت مسائل اخلاقی وجود دارد که تجربه نشان داده است با حضور زنان در رویدادهای ورزشی، مردان به دلیل غرور و غیرتی که دارند بیش از گذشته مسائل اخلاقی را رعایت می‌کنند و حضور زنان در ورزشگاه به ارتقای ارزش‌های اخلاقی می‌انجامد.


وی در خصوص مسائل فقهی حضور زنان در ورزشگاه بیان کرد: حوزه علمیه و مراجع باید تصمیم بگیرند. حضور زنان در ورزشگاه یک الزام اجتماعی است و تنها دغدغه مراجع دغدغه مفسده است. ما باید تلاش کنیم تا این دغدغه مراجع را برطرف کنیم. در چندین رویدادی که زنان در ورزشگاه حضور داشتند هیچ مفسده‌ای پیش نیامد و زنان و دختران ما نجیبانه عمل کردند. همچنین مردان و پسران ما نیز اصول اخلاقی را رعایت کردند که ما می‌توانیم این تجربه را تکرار کنیم.


رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: ما به‌عنوان مجریان ورزش باور داریم حضور زنان در ورزشگاه‌ها به اخلاق ورزشی می‌انجامد برای اجرای اصول اخلاقی در ورزشگاه باید برنامه‌ریزی کنیم.


صالحی‌امیری در خصوص حضور بانوان در مدیریت کمیته ملی المپیک گفت: باور کنید کمیته ملی المپیک در دست بانوان است تقریباً نیمی از پست‌های مدیریتی در اختیار زنان قرار خواهد گرفت ما تعهد کرده‌ایم که نیمی از پست‌ها در اختیار زنان و نیمی از پست‌ها نیز در اختیار مردان باشد. کمیسیون همبستگی، کمیسیون زنان و... کمیته ملی المپیک در دست‌زنان است همچنین در هیئت اجرایی نیز نایب‌رئیس اولان کمیته از بانوان است.


وی با تأکید بر اینکه باید نیمی از ظرفیت‌های ورزش ایران باید در اختیار زنان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هرجایی که به زنان مسئولیت داده‌ایم ضمن زنان درخشیدند و آن‌ها قشر مسئولیت‌پذیر بودند این اعتقاد که زنان می‌توانند را باید کنار بگذاریم زنان تاکنون ثابت کردند که می‌توانند امروزه شاهد این هستیم که زنان سکوهای قهرمانی آسیایی و جهانی را از آن خود کردند سال آینده در دانشگاه الزهرا شاهد یک برنامه باشکوه‌تر خواهیم بود


رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: این مراسم نشان می‌دهد دانشگاه الزهرا و وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دختران اعتماد کرده است.


وی با اشاره به رقابت‌های دانشجویان جهان گفت: طی جلساتی که با فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و سازمان امور دانشجویان داشته‌ایم هماهنگی‌های برای بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دانشجویان صورت گرفته است. اکنون وضعیت قابل قبولی داریم و امسال نیز وضعیت بهتری را پیش‌بینی می‌کنیم و وضعیت بهتری را از آن خود کنیم.


انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته