دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 17:10
صالحی‌امیری:

زنان پرچم‌دار توسعه کشور بوده و هستند

رئیس کمیته ملی المپیک ایران گفت: زنان پرچم دار توسعه کشور بوده و هستند.
کد خبر : 398309

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدرضا صالحی‌امیری در آیین تقدیر از چهره‌های برتر دانشجویی دانشگاه الزهرا در عرصه‌های علمی و ورزشی که عصر امروز در این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: زنان پرچم دار توسعه کشور بوده و هستند. دو تفکر افراطی فمینیست که زنان را از خانه به کارخانه آورد و زنان را محبوس در خانه کرد هزینه‌های زیادی را برای کشور ایجاد کرده است. 


وی افزود: در یک استراتژی حداکثر ۱۰ ساله در نظر  داریم نیمی از زنان در همه مسابقات جهانی و بین‌المللی حضور داشته باشند. باید به یک تساوی حضور زنان و مردان ورزشکار در مسابقات و میادین ورزشی برسیم. 


رئیس کمیته ملی المپیک ایران عنوان کرد: طاهره طاهریان نائب رئیس اول کمینه ملی المپیک را بانوی اول ورزش ایران می‌شناسم.


صالحی‌امیری گفت: با ادبیات گفتاری نمی‌توان به دنیا ثابت کنیم که تساوی ورزش در کشورمان وجود دارد؛ باید به دنیا ثابت کنیم که هویت ایرانی نیمی زنان و نیمی مردان است.


وی بیان کرد: حضور زنان در ورزشگاه به فضیلت‌های اخلاقی در ورزشگاه‌ها کمک می‌کند؛ با حضور مردان در ورزشگاه را چالش مواجه هستیم  اما با حضور زنان با هیچ چالشی مواجه نبودیم  از این منظر معتقدیم که حضور زنان در ورزش موجب تقویت آن ورزش می‌شود  و موجب غرور ملی و درخشش یک ملت می‌شود.  


رئیس کمیته ملی المپیک ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم در فضاهایی که ایجاد می‌کنیم جایگاه زنان نیز حفظ شود. در هر کجا فضا ایجاد کردیم توانستیم رویش‌های جدید داشته باشیم.  زنان مسئولیت پذیر هستند و این موضوع در نفی آقایان نیست. دانشگاه الزهرا پرچم دار درخشش دختران ایران زمان در جهان خواهد شد. 


انتهای پیام/4107/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته