دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 09:29
فیروزآبادی خبر داد:

رونمایی از نقوش سفال قدیمی توسط صنعتگران شهر مهریز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در شهر میبد نقوش سفال قدیمی که قدمت آن به قبل از میلاد مسیح می‌رسید، توسط هنرمندان بازآفرینی شد.
کد خبر : 398301
666.jpg

مصطفی فاطمی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره برنامه‌های میراث فرهنگی استان یزد در هفته صنایع دستی اظهار کرد: امسال در هفته صنایع دستی یک نمایشگاه منطقه‌ای برگزار کردیم که اکثر صنایع دستی کشور در این نمایشگاه وجود داشت و  مورد بازدید مردم قرار گرفت.


وی افزود: در شهر مهریز رقابت بین مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها با نوه‌هایشان برای درست کردن گل و سفال در موزه آیینه و روشنایی برگزار شد که از اقداماتی بود که مورد استقبال بسیاری از هموطنان یزدی قرار گرفت.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در شهر میبد یک‌سری نقوش سفال قدیمی که قدمت آن به قبل از میلاد مسیح می‌رسید، توسط هنرمندان صنایع دستی بازآفرینی شد و در نمایشگاه مورد دید همگان قرار گرفت.


فاطمی فیروزآبادی اظهار کرد:‌ سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بازارچه‌هایی را به‌وجود آورده که در شهرهای استان همچون میبد، تفت و مهریز توسط صنعتگران اداره می‌شود.


انتهای پیام/4046/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته