دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 16:43
جلال‌زایی در گفتگو با آنا:

روستای «تنگه سرحه» در صنعت حصیربافی ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از ثبت ملی روستای «تنگه سرحه» برای حصیربافی خبر داد.
کد خبر : 398280
2124320.jpg

علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره برنامه‌های میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان در هفته صنایع دستی اظهار کرد: در این هفته اتفاقات خوبی برای صنعتگران رخ داد و پرونده روستای تنگه سرحه در شهرستان نیکشهر به عنوان روستای ملی حصیربافی برای معرفی و ثبت آماده است.


وی گفت: برگزاری ورکشاپ و در معرض نمایش گذاشتن کارگاه‌های زنده صنایعی که بازده خوبی داشتند از دیگر اقدامات هفته جاری بود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان افزود: صنعت سفال در شهر کلپورگان یکی از هنرهای دستی سیستان و بلوچستان است که بازده بسیار خوبی دارد، البته سوزن‌دوزی هم در ایرانشهر وجود دارد و صنعت خامه‌دوزی در سیستان هم زبانزد است.


جلال‌زایی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان براساس رسالت و نقش‌هایی که دارد نسبت به جانمایی و حضور صنعتگران با برپایی بازارچه‌های صنایع دستی به صورت موقت و یا دائمی انجام وظیفه می‌کند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته سه اثر صنایع دستی (دو اثر سوزن دوزی و یک اثر خامه دوزی) نشان اصالت یونسکو را دریافت کرد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته