دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 11:00
نوروزی در گفتگو با آنا:

اجرای قانون رسیدگی به اموال مسئولان جلوی فساد را می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان جلوی فساد را خواهد گرفت.
کد خبر : 398147

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره ابلاغ قانون رسیدگی به دارایی و اموال مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران با مثبت ارزیابی کردن این اقدام از سوی دستگاه قضا گفت: قطعاً این قانون به‌نفع افرادی خواهد بود که در این مدت صادق بوده و به‌وایطه مسئولیت خود فقط به فکر خدمت‌رسانی بودند و از طرفی افرادی که در مدت مسئولیت خود با استفاده از رانت اموالی را به‌نفع خود جمع‌آوری کرده‌اند از اجرای این قانون حراس دارند.


وی با بیان اینکه اجرای این قانون قطعاً به سود خود مسئولان خواهد بود اظهار کرد: مردم حق دارند تا بدانند که مسئولان کشور چه مقدار حقوق می‌گیرند و چه اموالی دارند و اجرای این قانون نیز موجب بقای مسئولان می‌شود.


سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این قانون به‌طور کامل اجرا شود جلوی بسیاری از فسادها گرفته خواهد شد و از طرفی این قانون اعتماد مردم به نظام را دوچندان می‌کند.


نوروزی با بیان اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود اظهار کرد: ما از آیت الله صادق آملی لاریجانی در دوره قبلی دستگاه قضا انتقاد داشتیم که چرا این قانون با اینکه در سال 94 نهایی شده بود، اجرا نشد و حالا ابلاغ این قانون را به فال نیک می‌گیریم. ما معتقدیم که دادستان‌های شهرستان‌ها باید به مسئولان شهر حودشان اعلام کنند که اموال را در اسرع وقت به دستگاه قضائی اعلام کنند و مسئولان قضائی نیز باید پیگیر این ماجرا باشند.


وی گفت: بهترین کار برای این موضوع این است که مسئولان رده بالای نظام به‌عنوان نفرات اول دارایی خود را اعلام کنند و به‌طور کلی شفاف‌سازی در این حوزه موجب پاکی نظام می‌شود و راه‌های بروز فساد را خواهد بست.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
۰
امام خمینی قدس( ره): مجلس شوای اسلامی در راس امور است.
متاسفانه آنچکه مردم و رسانه ها در طول ۴ دهه از عمر مجلس شورای اسلامی و بالاخص در این دوره ۱۲ ساله اخیر مشاهده کرده اند بغیر از حرکت های تبلیغاتی نمایندگان نزدیک به انتخابات ، نتنها در رآس بودن مجلس شورای اسلامی در دفاع از حقوق ملت و جلوگیری از تبعیض و بی عدالتی نبوده است بلکه شاهد رقابتی بین نمایندگان ادوار مختلف در مجلس برای کسب قدرت ، لابی و استفاده از رانت دولتی و قضایی در حمایت از سایر قوا و دنباله روی ها، بلاخص از دولت ها جهت بالا رفتن از پله های قدرت و کسب منافع شخصی بوده، بنحوی که شان و منزلت مجلس بواسطه چنینن دیدگاهی بشدت آسیب دیده و استقلال ، هویت و قدرت آثر گزاری آن در دفاع از حقوق ملت از طرف سایر قوا بعضا مورد تعرض ، بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است. بنحوی که جایگاه ، قدرت و اهمیت نمایندگی در خانه ملت در نزد مسئولین ارشد مملکتی و مردم بشدت آسیب دیده و بعضا کم ارزش از طرف خود نمایندگان و مسئولین مملکتی گردیده است و این در شرایطی است که بخوبی آگاه هستیم که نمایندگان پارلمان اروپا یا حتی سناتورهای آمریکایی در سنا و کنگره ایالات متحده از چه شان ، منزلت و جایگاه والایی در حمایت از حقوق مردم و اثر گزاری در مسائل اقتصادی،اجتماعی و سیاسی برخوردارند.
و متاسفانه در حدی شان و منزلت نمایندگی کاهش یافته که حتی در برخی از مواقع نحوه عملکرد نمایندگان مورد انتقاد مسئولین ارشد مملکتی و بویژه مقام معظم رهبری مد ظله العالی واقع گردیده است.

لذا با توجه به شرایط کنونی کشور و بعد از گذشت ۴ دهه از عمر جمهوری اسلامی و براساس سند راهبردی و تحولخواه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب همچون تغییرات امید بخش ایجاد شده در راس قوه قضاییه که اثرات آن را مردم امروز بخوبی مشاهده می کنند، برای ایجاد امید ، نشاط و اعتماد عمومی مردم به پشتوانه نمایندگان مجلس در جهت حمایت از حقوقشان و بازگشت ارج ، قرب ، شان و منزلت نمایندگی مجلس شورای اسلامی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس می بایستی افراد سرشناس ، اثرگذار و دارای وزنه سیاسی ، اجتماعی و پرطرفدار جامعه نظیر آقای احمدی نژاد در کنار جناب آقای دکتر قالیباف و جناب آقای دکتر توکلی عزیز و افراد و چهره های سرشناس ،پر طرفدار و اثرگذار دیگری از داخل نظام و انقلاب از طیف دیگر، برای برگرداندن مجلس به جایگاه واقعی خود در نزد مردم ، نظام ، مسئولین مملکتی و سایر قوا و ایجاد نشاط در جامعه و افزایش مشارکت عمومی شرکت نمایند.
هلدینگ شایسته