دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 10:31
این هفته در صحن مجلس؛

افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام پیگیری می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را بررسی می‌کنند.
کد خبر : 398118
256134_orig.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مجلس شورای اسلامی هفته جاری روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه جلسه علنی دارد، که این جلسات در روز دوشنبه طبق برنامه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.


دستور کار نمایندگان در این چهار جلسه این‌گونه اعلام شده است: بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، طرح یک‌فوریتی ساماندهی بازار خودرو، طرح یک‌فوریتی اصلاح بند ۵ ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و لایحه موافقتنامه بین ایران و فنلاند درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی در برنامه کاری نمایندگان خواهد بود.


همچنین طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و مجارستان، لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان و لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و جمهوری چک از دیگر موارد کاری صحن علنی مجلس است.


وکلای ملت در قوه مقننه هفته جاری، لایحه عضویت ایران در برنامه اندازه‌شناسی آسیا و اقیانوسیه، لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلان‌شهرها با مشارکت بخش غیردولتی، طرح استفساریه ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و طرح استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم را نیز بررسی می‌کنند.


طرح اصلاح ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم، طرح الحاق دو تبصره به بند (د) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم، طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و سی‌ان‌جی در کشور و طرح الحاق یک تبصره به ماده ۹۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس نیز در دستور کار پارلمان قرار دارد.


نمایندگان همچنین طرح اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما، طرح اصلاح بند (ل) ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش را بررسی می‌کنند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین سؤال از دو عضو کابینه را در برنامه دارند؛ به این ترتیب سؤال بیت‌الله عبداللهی و محمود نگهبان‌سلامی از محمدجواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سؤال بهرام پارسایی، عبدالکریم حسین‌زاده و محمدرضا صباغیان از عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.


گزارش معاونت نظارت مجلس در مورد اقدامات نظارتی مجلس در اجلاسیه سوم دوره دهم، گزارش کمیسیون آموزش در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گزارش کمیسیون آموزش در مورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و گزارش کمیسیون آموزش در مورد حادثه آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان هم در صحن مجلس قرائت می‌شود.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته