دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شاکری در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی وسعت کلانی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دارد

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور در شهرهای مختلف، وسعت کلانی در حوزه آموزشی و پژوهشی برای دانشگاه آزاد اسلامی به ارمغان آورده است.
کد خبر : 398013
55211.jpg

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص اجلاس سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی وسعت آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری در ایران دارد، چراکه واحدهای آن به‌صورت فیزیکی در تمام شهرها مستقر هستند.


وی افزود: یکپارچگی و هماهنگی در اقداماتی که دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌گیرد، بسیار مهم است. این نشست‌های سالانه فرصتی برای رونمایی از رویکردهای جدید، برنامه‌های آینده، افق و چشم‌اندازی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای بلندمدت تهیه کرده است. علاوه‌بر این فرصتی فراهم می‌کند تا واحدهای این دانشگاه با یکدیگر هم‌فاز شوند و به‌صورت منطبق باهم حرکت کنند.


رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: واحدهای ستادی دانشگاه نیز می‌توانند موضوعات عمومی را مطرح کنند. این امر از آن ناهماهنگی‌ها و اتفاقاتی که ممکن است باعث از بین رفتن منابع بشود یا مانع از رسیدن به اهداف شود، جلوگیری می‌کند. چنین اجلاسی نه‌تنها منجر به هم‌فکری و هم‌فازی واحدها می‌شود، بلکه فرصتی برای سازمان مرکزی ایجاد می‌کند تا برنامه‌ها و خواسته‌هایش را از واحدها پیگیری کند.


وی افزود: هماهنگی برای برگزاری این نشست‌ها کار سنگینی ازلحاظ تدارکات، پشتیبانی و تشریفات دارد اما حضور واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت فیزیکی نه‌تنها باعث می‌شود که در جریان کارها قرار بگیرند، بلکه سرعت کارها را نیز افزایش می‌دهد.


شاکری گفت: این اجلاس به واحدها اجازه می‌دهد دیدگاه خود را اعلام کنند یا گزارش کاری از اقدامات صورت‌گرفته واحد ارائه بدهند. این امر اعتمادبه‌نفس سازمانی را افزایش می‌دهد و باعث ایجاد باور مثبتی در دیگران نیز می‌شود. فکر کردن به مشکلات، مشکل را حل نمی‌کند. برای حل مشکل انجام اقدامات مهم است.


رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بعدازاین نشست باید به‌سوی پهنه‌بندی برویم. به‌عبارت‌دیگر به سراغ پهنه‌بندی استان‌هایی برویم که در آمایش سرزمینی کارهای مشترک، صنایع مشترک یا رویکردهای آموزشی و پژوهشی مشترک دارند.


وی افزود: اگر پهنه‌بندی صورت بگیرد، دیگر لزومی ندارد که همه واحدها را در تهران جمع کنیم. البته در حال حاضر به دلیل اینکه دانشگاه رویکرد جدیدی را در کارها پیش‌گرفته است، حضور نمایندگانی از همه واحدها لازم است.


شاکری تصریح کرد: از ارائه رهنمودهای ریاست هیئت‌امنا، ریاست دانشگاه و قائم‌مقام دانشگاه استفاده کردیم. همه واحدها و استان‌ها متوجه شدند حرکت دانشگاه ازاین‌پس قرار است با گام دوم انقلاب هماهنگ باشد. اقدامات آتی باید در متن تمدن نوین اسلامی انجام شود و قرار است رویکرد مشکل‌محور داشته باشیم.


رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه داریم ازاین‌پس آن رشته‌های درسی را ارائه دهیم که مشکلی از شهر، استان و منطقه را حل کند. این امر باعث کاهش خواسته‌های تکراری، روتین و سنواتی نیز می‌شود.


انتهای پیام/4107/4021/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته