دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جوانپور به آنا خبر داد:

اجرای طرح پایش در 2 موضوع چرم و دریاچه ارومیه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: دو موضوع چرم و دریاچه ارومیه در طرح پایش به استان آذربایجان شرقی واگذار شده است.
کد خبر : 397992
636644017746985008_md.jpg

عزیز جوانپور هروی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره اجرای طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: به استان آذربایجان شرقی دو موضوع کفش و چرم و دریاچه ارومیه سپرده شده است. خوشبختانه استان آذربایجان شرقی پتانسیل خوبی در زمینه کفش و چرم دارد و تبریز قطب کفش و چرم کشور است. پژوهشگران باید بتوانند چالش‌ها را شناسایی و برای آن‌ها راه‌حل ارائه دهند.


وی ادامه داد: مشکل دریاچه ارومیه نیز یکی از چالش‌های ملی و منطقه‌ای کشور است. واحد تبریز در این زمینه مأموریت پیدا کرده تا چالش‌ها را استخراج کند. دانشگاه آزاد باید بتواند در حل مسئله دریاچه ارومیه ورود پیدا کند و در این زمینه فعالانه تحقیقات کاربردی ارائه دهد. مسئله دریاچه ارومیه یک مسئله ملی و حتی فراملی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی که منشور گام دوم انقلاب را مقام معظم رهبری صادر فرمودند و نقش دانشگاه‌ها و توسعه علمی را هم یکی از محورهای اصلی گام دوم انقلاب اسلامی دانستند، باید در این زمینه اثرگذار باشیم.


جوانپور بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید ضمن آسیب‌شناسی بر شدت تولید علم بیفزاییم و بر اساس نیازهای کشور حرکت کنیم. باید بتوانیم پاسخگوی موضوعات علم و فناوری در کشور باشیم.


وی افزود: در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی رسالت بزرگی دارد. دانشگاهی که از بطن انقلاب اسلامی بیرون آمده و درون جمهوری اسلامی متولدشده، یقیناً می‌تواند در این زمینه و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی تأثیرگذار و نقش‌آفرین باشد. من خیلی خوشحالم که دانشگاه آزاد اسلامی جزء دانشگاه‌هایی است که همیشه در برآوردن منویات رهبری پیشرو بوده است.


انتهای پیام/4040/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته